החמרת ההגבלות בפתח | נתניהו: ללא שיפור מיידי נטיל סגר מלא

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר הערב הצהרה לתקשורת לאזרחי ישראל, והזהיר "אם לא תתגייסו לשמור על עצמכם ועל המשפחות שלכם יהיה כאן אסון" | מדבריו נשמע כי הסגר הוא עדיין לא סופי וכי בימים הקרובים נראה סגר מלא על כל המדינה כולה בכדי למגר את הנגיף הקטלני

בריאות 25.3.2020 | 20:35

נתניהו בהצהרה לתקשורת צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אחרי הסגר הכמעט מלא שנכנס הערב לתוקף, התייצב ראש הממשלה בנימין נתניהו ומסר הצהרה לתקשורת.

ראש הממשלה פתח את נאומו: "אתם מכירים את האמירה כל המציל נפש אחת כאילו הציל עולם ומלואו. אבל בקורונה לאמירה הזאת יש צד שני ואכזרי. כל המדביק נפש אחת כאילו הדביק עולם ומלואו. לא כאילו - הדביק ממש עולם ומלואו".

 

ראש הממשלה הזהיר: "מספר החולים מכפיל את עצמו כל שלושה ימים. בעוד שבועיים עלולים למצוא עצמנו עם אלפי חולים שרבים מהם יהיו בסכנת מוות. לכן אני כבר אומר לכם שאם לא נראה שיפור במגמה - לא יהיה מנוס מלהטיל הסגר מלא, למעט צרכים חיוניים כמו מזון ותרופות. זה עניין של יממות ספורות ואנו עושים את כל ההכנות הלוגיסטיות והמשפטיות לכך".

ראש הממשלה אמר: "חייבים להישאר בבית, נשארים בבתים - נשארים בחיים. כי הסכנה אורבת לכל אחד. היא לא מבדילה בין גלוי ראש לחובש כיפה או כאפייה. כולם חייבים לציית. אין הנחות. מה שנדרש מכל אחד ואחת מכם מעבר לציות - מעל הכל ההוא משמעת עצמית קפדנית. אם לא תתגייסו לשמור על עצמכם ועל המשפחות שלכם יהיה כאן אסון".

לסיום התייחס בנימין נתניהו גם למשבר הפוליטי וקרא להקמת ממשלת אחדות וחירום לאומית. "אני יודע שיש תסיסה גדולה שני חלקי העם - צריך לשים את זה בצד", הצהיר. "אנחנו עם אחד, אנחנו מדינה אחת וצו השעה הוא אחדות. אני חוזר וקורא להקים מיד ממשלת חירום לאומית לטיפול במשבר. חודש ניסן שמתחיל הלילה , חודש האביב ויציאת מצרים, מזכיר לנו שעמנו עמד בסערות עזות. עברנו את פרעה, ולמרות שהקרב יהיה קשה ועיקש - נעבור גם את הקורונה".

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום