למרות החזרה לשגרה: חשש כבד בסין מהתפרצות נוספת

למרות שנראה כי החיים בסין, שם התפרצה מגיפת הקורונה לראשונה, החיים חוזרים למסלולם, מומחים חוששים כי יגיע גל נוסף של התפרצות הנגיף

חדשות בעולם 25.3.2020 | 15:02

נערים סיניים צילום: unsplash

בעוד שברחבי העולם וירוס הקורונה ממשיך להתפשט במהירות שיא והרשויות עומדות חסרות אונים, בסין - שבה פרצה המגיפה לראשונה - החיים החלו לשוב למסלולם.

לאחר 50 ימי סגר, בימים האחרונים ההדבקה בקהילה ירדה למספרים חד ספרתיים, המפעלים נפתחים בזה אחר זה, השווקים חוזרים להיות תוססים והאנשים יוצאים לרחובות.

אולם, בסין חוששים שהנגיף יתפרץ בשנית, בין היתר, על ידי אנשים שיביאו איתם את הוירוס מחוץ למדינה.

אנטואן פלהו, אפידמיולוג מומחה לבריאות הציבור ומנהל המכון לבריאות עולמית בז'נבה, כתב לכתב העת הנודע The Lancet על התרחישים האפשריים. לדבריו, אם נסתכל על השפעת הספרדית שפרצה לאחר מלחמת העולם השנייה ייתכן שאנחנו עומדים בפני סבב נוסף בסין.

השפעת הספרדית שפרצה לאחר מלחמת העולם השנייה הפילה 50 מיליון חללים, התפרצה בשלושה סיבובים שונים ולאחר מכן נעלמה כלעומת שבאה.

קרמק ומק'נדריק צמד חוקרים מסקוטלנד גילו בסוף שנות ה-20 כי מגיפות נגמרות לאחר שהתפתחה "חסינות עדר" ולא לאחר שאין יותר אנשים להדביק. כלומר, לאחר שבין 55 ל-65 מהאנשים בעולם נדבקים וכל נשא מדביק פחות מאדם אחד בממוצע, מתפתחת חסינות אנושית והמגיפה נעלמת.

אם כן, בסין שבה ככל הנראה לא הגיעו לאחוזי הדבקה גבוהים כל כך, ייתכן ונראה התפרצות חוזרת של המגיפה, וכל צעדי המנע טובים באופן זמני בלבד.

מומחים אחרים טוענים שהמגיפה תתמתן מעט, ותהפוך לשפעת עונתית קלילה למדי כמו שפעת החורף המוכרת לנו.

אולם, מומחים אחרים טוענים דווקא שבידודים וצעדי מנע יכולים למגר את המחלה, ומביאים כדוגמה את מגיפת הסארס שהתפרצה ב-2003 ואז על ידי בידוד וצעדי מנע נוספים נעלמה לאחר שגבתה את חייהם של 774 איש "בלבד".

עם זאת, המירוץ לחיסון ותרופה לא מפסיק, וייתכן שכבר בשנה הקרובה יימצא חיסון לוירוס הקטלני.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום