מבחן הזיכרון שכובש את הרשת כך תדעו מה רמת הזיכרון הלימודית שלכם

תמיד תהיתם אם אתם בעלי זיכרון טוב, בעלי זיכרון בינוני או אולי מאלו ששוכחים רגע אחרי שהם סוגרים את הספר את מה שלמדו? הגיע הזמן לבדוק את זה. מבחן הזיכרון של 'בור סוד' מאפשר לכם להכיר טוב יותר את עצמכם ולדעת באמת איפה אתם נמצאים ומה עליכם לשפר | צפו

חרדים 25.3.2020 | 08:35

באדיבות המצלם

תמיד תהיתם אם אתם בעלי זיכרון טוב, בעלי זיכרון בינוני או אולי מאלו ששוכחים רגע אחרי שהם סוגרים את הספר את מה שלמדו? הגיע הזמן לבדוק את זה. מבחן הזיכרון של 'בור סוד' מאפשר לכם להכיר טוב יותר את עצמכם ולדעת באמת איפה אתם נמצאים ומה עליכם לשפר.

אבל רגע לפני שאתם עושים את המבחן ומגלים אולי שאתם לא בעלי הזיכרון שחשבתם, חשוב לנו לתת לכם מנה של אופטימיות. אפשר לשנות את הזיכרון. גם מי שלא נולד עם זיכרון צילומי, יכול ללמוד את השיטה ואת הכלים שבאמצעותם יכול לזכור לזמן ארוך את המסכתות שסיים את החלק בשולחן ערוך שהוא מתעד להיבחן עליו.

רוצים לזכור ולא לשכוח לחצו כאן>>>

הכירו את הרב בן ציון שמואל, שבמשך שנים התמודד עם בעיית הזיכרון שלו ובניגוד לאחרים הפך את האתגר לפרויקט חיים ולשיטה מצליחה : 'למדתי במשך שנתיים וחצי חודשים ארוכים ושיננתי את החומר לבחינה בהלכות שבת, אבל בניגוד לחברותא שלי שהצליח במבחן אני נכשלתי כישלון חרוץ' מספר הרב בן ציון שמואל, את הסיפור שהתחיל את המסלול שלו לפצח את שיטת הזיכרון.

 

'אחרי הכישלון אלו היו ימים קשים ומלאי תסכול עבורי . אך אחרי מספר שבועות ביקשו ממני להכין דרשה לשבע ברכות. בחיפוש אחר חומר לדרשה נתקלתי בספר 'עקידת יצחק' על התורה שעתיד היה לשנות את חיי מן הקצה אל הקצה. בפירושו לפרשת ואתחנן הוא שואל איך ניתן לצוות על האדם לזכור את דברי התורה, הרי הזיכרון הוא תלוי כישרון. תירוצו של בעל העקדה המהם אותי: 'כמו שהמציאו משקפיים כפתרון לראיה, כך ניתן לעשות תחבולות לשיפור הזיכרון' הוא כתב. בהמשך הוא הציע כמה רעיונות שבהם השתמשתי על מנת לזכור את הדרשה', מתאר הרב בן ציון את השלב שבו הבין שצריך למצוא שיטה לזיכרון. 'אחרי ההצלחה עם הדרשה נעזרתי בחמי הרב פרופ' דורון אורבך מדען בעל שם בינלאומי מאוניברסיטת בר אילן שסינן עבורי את הספרים שחקרו לעומק את נושא הזיכרון והתחלתי לפתח מתודה מסודרת לזיכרון' את היישום של השיטה התחיל עם החברותא שלו ולאחריה הוא גילה באורח פלא שבתוך תקופה קצרה הוא יודע מסכת ועוד מסכת ועוד סימנים בשו"ע והכל בזמן שהוא ממשיך בסדר ודרך הלימוד הרגילה של הכולל. חשוב להדגיש אומר הרב בן ציון שהשיטה איננה חלילה תחליף לדברי חז''ל  ולחזרות אלא בדיוק להפך אמצעי ליישום שלהם בדרכו של בעל 'העקידת יצחק'

אחרי ששמעתם את הסיפור של הרב בן ציון שמואל, תוכלו לגשת למבחן הזיכרון שלנו להכיר את עצמכם.

רגע לפני חשוב לזכור שזו שיטה שכל שגדולי ישראל מכל החוגים והעדות המליצו עליה וסמכו את ידיהם עליה, ככלי מוכח  לזיכרון.

שיטה שנוסתה בהצלחה על ידי רבים וטובים.

שיטה שיכולה לתת לכם את הכלים הנכונים לזכור את התורה לזכור את הגמרא לזכור את ההלכה.

לזכור ולא לשכוח.

למבחן הזיכרון של 'בור סוד' לחצו כאן>>>>

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום