הרב חנניה צ'ולק נדבק בקורונה: "זה זמן של התקרבות לקב"ה"

מייסד ארגון עזר מציון הרב חנניה צ'ולק נדבק בנגיף הקורונה. בימים האחרונים הוא נועד עם לא מעט בכירים בציבור החרדי והכללי • ל'בחדרי חרדים' הוא אומר: "לא צריך להכנס לפאניקה. צריך להרגיע ולנצל את הימים האלה לדברים חיוביים"

בריאות 24.3.2020 | 16:44

הרב צ'ולק עם המפקדים בשבוע שעבר בבני ברק צילום: המצלם

מספר חולי הקורונה בישראל ממשיך לטפס מעלה ועומד נכון להבוקר (שלישי) בשעה 9:20 על 1,656 חולים, בהם שניים שנפטרו ו-30 במצב קשה.

בין החולים בקורונה, לא מעט חרדים ובהם גם דמויות מוכרות, אנשי עסקים, אנשי חסד ועוד. בין החולים נמנה גם מייסד ארגון עזר מציון הרב חנניה צ'ולק ובכיר נוסף בארגון החסד.

יצויין, כי הרב צ'ולק נפגש בימים האחרונים גם עם ראש עיריית בני ברק הרב אברהם רובינשטיין, אולם בשלב זה לא ברור ממתי הרב צו'לק חולה, והדברים נבדקים כעת.

בשיחה ל'בחדרי חרדים', אומר הרב צ'ולק כי הרבנים כבר אמרו את דברם, כי יש חבה גמורה על כל אחד ואחד להקפיד על הנחיות משרד הבריאות. "הציווי ונִשְׁמַרְתֶּם זה מדאורייתא והוא דוחה את כל התורה כולה". עוד מוסיף הרב, כי בעניין הפסח כתוב וּשְׁמַרְתֶּם אֶת הַמַּצּוֹת, ואילו בבריאות כתוב ונִשְׁמַרְתֶּם מְאֹד לְנַפְשֹׁתֵיכֶם.

בעקבות כך, אנשים שפגשו את הרב צ'ולק בימים האחרונים, צפויים להכנס לבידוד. בימים האחרונים פגש הרב צ'ולק חלק מסגל הפיקוד במשטרת מרחב דן, בהם מפקד תחנת משטרת בני ברק סנ"צ יאיר ויצנברג, קצין אגף המבצעים של משטרת מרחב דן סנ"צ הוד לוי, וכעת בודקים מי מהם צריך להכנס לבידוד.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' מבקש הרב צ'ולק להבהיר כי "לא צריך להכנס לפאניקה. צריך להרגיע ולנצל את הימים האלה לדברים חיוביים". בתקופה זו בה הציבור נמצא בבית עם הילדים, צריך "להיות בשמחה, ללמוד יותר, להקפיד על חינוך הילדים". על עצמו הוא אומר "יש לנו המון מה לעשות כשאנחנו נמצאים בבידוד. זה זמן של התקרבות לקב"ה, זה זמן שאדם יכול להתעלות - דבר שביום יום יום קשה מאוד".

מעבר לזה, מבקש הרב צ'ולק להזכיר לציבור כי ישנם הרבה אנשים שזקוקים לעזרה, בפרט בימים אלה. "יש אנשים מבוגרים, חולים, ילדים מיוחדים ותלמידי חינוך מיוחד. צריך לסייע ולעזור להם, תוך הקפדה על שמירת מרחק על פני הנהלים של משרד הבריאות.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום