חשש במרוקו: "היהודים לא מקפידים על ההוראות"

בהלה בקהילה היהודית במרוקו בעקבות הדבקותם של רבים מאנשי הקהילה בנגיף הקורונה. על פי הדיווח במדינה, אנשי הקהילה היהודית אינם מקפידים על ההוראות

חדשות בעולם 24.3.2020 | 15:13

היהודים במרוקו צילום: באדיבות המצלם

הקהילה היהודית בעיר קזבלנקה מפחדת מהתפשטות הנגיף והידבקותם של כמה מאנשי הקהילה, בין השאר דווח על כמה רופאים, איש עסקים ואיש דת שנדבקו. עוד דווח, כי אנשי הקהילה היהודית לא מקפידים על ההוראות של הממשלה להימנע מהתקהלויות. כך דווח רועי קייס בכאן 11.

העיתון המרוקני א-סבאח דיווח היום, כי שוררת בהלה בקהילה היהודית בעיר קזבלנקה, דרומית לבירה רבאט, בעקבות התפשטות נגיף הקורונה והידבקות של מספר מאנשי הקהילה (שמרוכזת בעיקר באותה עיר. בערך 1,200 איש). בין השאר דווח על כמה רופאים, איש עסקים ואיש דת שנדבקו. גורמים אמרו לעיתון כי אנשי הקהילה היהודית בקזבלנקה לא מקפידים על ההוראות של הממשלה להימנע מהתקהלויות. במרוקו עד כה דווח באופן רשמי על 143 נדבקים, בהם ארבעה שמתו מהנגיף.

העולם הערבי

מצרים מחמירה את הצעדים נגד הנגיף. ראש הממשלה הכריז על עוצר ברחבי המדינה מהשעה שבע בערב ועד שש בבוקר למשך שבועיים (ייכנס לתוקף מחר). יצוין שיש אזרחים שלא נשמעים להנחיות של הממשלה וראש הממשלה מאיים בעונשים למי שיפר את העוצר.

בירדן השכנה ממזרח, התחילו לחלק חבילות מזון לאזרחים שנמצאים בבתים מאז שהוכרז העוצר ביום שבת האחרון. בין השאר מועברים מוצרי מזון בסיסיים מהחנויות והמאפיות לבתים של האזרחים. בעמאן 190 אוטובוסים מסיעים את החבילות לבתים.

בנוסף דווח על יותר מ-1,600 בני אדם שנעצרו ביממה האחרונה אחרי שהפרו את העוצר ברחבי הממלכה.

בסודאן הכריז אתמול המנהיג הזמני של המדינה, עבד אל-פתאח אל-בורהאן, על עוצר מהשעה שמונה בערב ועד השעה שש בוקר כל יום כדי להיאבק בהתפשטות הקורונה. בנוסף גם הושבתה התחבורה הציבורית במדינה.

באלג'יריה הוכרז עוצר מהשעה שבע בערב ועד השעה שעב בבוקר גם בבירה אלג'יר וגם בעוד מחוזות שאובחנו בהן מקרי הדבקה, בראשן מחוז אל-בלידה שספציפית יבודד משאר האזורים. בנוסף הוחלט שאין אפשרות ליותר משני בני אדם להתקהל. בתוניסיה הנשיא, קייס סעיד, הורה לצבא להתפרס ברחובות כדי להכריח את האזרחים להישאר בבתים.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום