'משמרות זהב': מערכת הביטחון לוקחת אחריות על המבוגרים

אמש הטיל ראש הממשלה על מערכת הביטחון והשר בנט את האחריות לסייע לקשישים להתמודד עם נגיף הקורונה • "בלב התכנית הלאומית - לשמור על האוכלוסיה המבוגרת ועל אוכלוסיית הסיכון"

בריאות 24.3.2020 | 14:25

נפתלי בנט צילום: תקשורת שר הביטחון

בדיון שנערך אתמול (שני) לאורך היום בעניין נגיף הקורונה, הטיל ראש הממשלה על שר הביטחון, נפתלי בנט, באמצעות משרד הביטחון וצה"ל, את האחריות לטיפול באוכלוסייה המבוגרת בישראל.

שר הביטחון יגבש תכנית לאומית בנושא, תוך מתן מענה לצרכי האוכלוסייה המבוגרת, בהם הזנה, צרכים רפואיים, שהות ממושכת בבידוד, אוכלוסיה ערירית ועוד.

בדיון ראשוני שנערך אמש בנושא, בהשתתפות מפקד פיקוד העורף, סגן הרמטכ"ל ועוזר שר הביטחון להתגוננות, סוכם כיוון הפעולה הראשוני: צה"ל יפעל מול הרשויות המקומיות למיפוי אוכלוסיית הזקנים וצרכיהם השונים, יגביר את ההסברה לציבור, יתגבר את המוקדים הלוגיסטיים בנקודות השונות ועוד.

התכנית המלאה תוצג לאישור השר בימים הקרובים.

שר הביטחון, נפתלי בנט: "צה"ל ומשרד הביטחון לוקחים אחריות לשמור ולהגן על האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל. אנחנו יוצאים למבצע "משמרות זהב".

עוד אמר בנט, כי "נגיף הקורונה פוגע בצורה הרבה יותר חריפה באוכלוסייה המבוגרת מאשר בצעירה ולכן, בלב התכנית הלאומית - לשמור על האוכלוסיה המבוגרת ועל אוכלוסיית הסיכון. לצורך זה, פיקוד העורף, צה"ל ומערכת הביטחון נרתמים במלואם כדי לבצע את המשימה, ואנחנו נעמוד בזה".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום