היועמ"ש למשטרה: תבדקו את ההודעות המזויפות בשם שב"כ

בעקבות הפצת הודעות כוזבות לכאורה, כביכול בשם השב"כ או משרד הבריאות, לאזרחים ביחס לחובת בידוד שחלה עליהם, פנה היועמ"ש לראשי אגף החקירות והמודיעין במשטרה לבדוק את אותן הודעות כדי להבטיח את המשך אמון הציבור בגופים אלה

חדשות בארץ 23.3.2020 | 23:01

מדי השוטרים בעידן הקורונה צילום: דוברות המשטרה

במסגרת המאבק בהתפשטות נגיף הקורונה, פנה היום (שני) היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לראש אגף חקירות ומודיעין במשטרה, בעקבות הפצת הודעות כוזבות לכאורה, כביכול בשם השב"כ (שירות הביטחון הכללי) או משרד הבריאות, לאזרחים ביחס לחובת בידוד שחלה עליהם.

פנייה זו נעשתה אגב טענה ספציפית אשר פורסמה בתקשורת במהלך הבוקר, בעקבות מסרון הנחזה להיראות כאילו נשלח ע"י השב"כ לאזרחית שלכאורה הפרה את חובת הבידוד.

היועץ המשפטי לממשלה הנחה לפעול על מנת שניתן יהיה להבטיח את אמון הציבור במהימנות הודעות המועברות מטעם גורמים רשמיים. בתוך כך, הודגשה החשיבות הרבה כי הציבור יקפיד לקיים את ההוראות וההנחיות היוצאות מטעם הגורמים המוסמכים, אשר נועדו להבטיח את שלום הציבור ובריאותו.

"היועץ המשפטי לממשלה ומשטרת ישראל ימשיכו לעשות כל אשר לאל ידם, על מנת להעמיד את הכלים הדרושים לממשלה לשמירה על בריאות הציבור וצמצום פגעי מגפת הקורונה. עם זאת יודגש, כי סמכויות הרשויות מופעלות תחת מסגרת משפטית ברורה ומוגדרת, לרבות הגבלות שונות ופיקוח משפטי" נכתב בהודעה מטעם מנדלבליט.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום