דרישה חד משמעית: מלון ייעודי לחולי קורונה חרדים

רבנים ומורי הוראה וחברי בד"ץ העדה החרדית, הוציאו מכתב קריאה לרשויות, בדרישה להקצות בתי מלון בכשרות מהודרת מתוך המלונות החרדים המתאימים לכלל הציבור החרדי המהדרין מן המהדרין, עבור החולים השוהים בבידוד • ח"כ מקלב הצטרף לקריאה בפרט בימי חג הפסח

חרדים 21.3.2020 | 20:26

מלון, אילוסטרציה | צילום: pixabay

בעקבות החלטת שר הביטחון נפתלי בנט, לשכן את חולי הקורונה הקלים ואת הזקוקים לבידוד בבתי מלון, על מנת למנוע קריסה של מערכת הבריאות בטיפול בחולים הקלים, עלתה הדרישה בציבור החרדי להקצות מלונות ייעודים עבור המגזר החרדי בכשרות מהדרין מן המהדרין. הצורך מתחדד לקראת חג הפסח הקרב ובא, שבו יש צורך במלון בכשרות מהודרת על מנת שיהודי חרדי יוכל לשהות בהם בפסח.

רבנים ומורי הוראה וחברי בד"ץ העדה החרדית, הוציאו מכתב קריאה לרשויות, בדרישה להקצות בתי מלון בכשרות מהודרת מתוך המלונות החרדים המתאימים לכלל הציבור החרדי המהדרין מן המהדרין, עבור החולים השוהים בבידוד:

"באשר נשאלנו על ידי כמה ממורי ההוראה, בוודאי שאין לסמוך על ענייני הכשרות במקומות הנ"ל ובפרט בהלכות הפסח שהם מן החמורות ממש, ולכאורה צריך לבדוק אם בכלל ראוי הדבר כדת מבחינת אווירת המקום וכדו', ובוודאי שאין לנו כל פיקוח על מקומות הנ"ל. ובקשתנו לכל מי שבידו לעשות, לפעול ככל האפשר שיהיה מקום נפרד וראוי לנדבקים מציבור שומרי התורה ויראי ד', שיהיה מפוקח וכשר בתכלית ההידור, ובוודאי רק בהתקיים דבר זה יהא ניתן להורות כל החולים מאנ"ש להיות במקומות אלו שהם ראויים ללא מכשול".

לאור קריאתם של מורי הוראה פנה ח"כ אורי מקלב לשר הביטחון: לשכור מלונות יעודיים למגזר החרדי "ישנם לא מעט חולים אשר ידרשו לשהות במלונות אלו, והם מקפידים על צריכת מזון כשר למהדרין, נושא זה מתחדד שבעתיים לקראת ימי הפסח הקרבים ובאים".

"לאור האמור אני פונה אליך לפעול שמינהל הרכש במשרדך ישכור מלונות יעודיים אשר תהיה ברשותם כשרות מהדרין, כך שאלו אשר יאלצו לשהות בבידוד ומקפידים על כך יהיה להם את המענה הכשרותי הנדרש". כתב מקלב. 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום