בדינר דיגיטלי לנגידים: "אנחנו במלחמת עולם רק בלי פצצות"

בדברים שנשא ראש הישיבה הגאון רבי דב לנדו בשידור ישיר מביתו, שנערך לנדיבי עם מחזיקי תורה בחו"ל במסגרת דינר דיגיטלי עוררו עניין רב בקרב הנגידים על החובה לתמוך דווקא בימים אלו בעולם התורה הנמצא על סף קריסה כלכלית

חרדים 20.3.2020 | 13:47

הגאון רבי דב לנדו צילום: שוקי לרר

המצב הכלכלי הקשה בעקבות הקורונה, הביא השבוע לדינר שנערך בשידור חי דיגיטלי לנדיבים ברחבי העולם, אליהם נשא דברים ראש הישיבה הגאון רבי דב לנדו, שביקש מהם לתמוך באברכים שכעת לא יקבלו משכורות. 

הדברים שנאמרו ביידיש תורגמו: 

"אנחנו במלחמת עולם רק בלי פצצות" אמר הגר"ד, "מידת הדין מתוחה, מי היה מאמין שנגיע למצב  כזה, אבל החובה היא לשמוע בקול הרופאים, על פי ההלכה הרופאים הם הפוסקים  במצב כזה בכל מה שקשור לזה, ואם אנשים חוששים בספק ספיקא של ספיחין ודאי שיש להיזהר בספק פיקוח נפש, ומי שלא נזהר משול לאחד שצועק ולא עושה כלום בשעה שיכול להציל בידיו". 

עוד הוסיף ואמר ראש הישיבה: "אומרים שיכול לקחת הרבה זמן עד שתמצא תרופה לזה אבל בעזרת ד' תמצא רפואה  לזה מהר יותר. אני מבין את הקושי שיש לנדיבי עם מחזיקי תורה, גם יש קושי טבעי לתת כי מי יודע  מה יהיה, גם החשש והדאגה לבריאותם ולבריאות בני משפחתם, וגם חשש ממה  שיקרה עם הדברים שהם עוסקים בהם, אבל במיוחד עכשיו שהמצב קשה בהחזקת  התורה של האברכים כיון שראשי הכוללים אינם יכולים להגיע לחו"ל וגם נמצאים לפני פסח שיש הוצאות רבות בפרט למשפחות אברכים ואדרבה יש כאן גם ענין של  קמחא דפסחא, וביותר שישנם אברכים שעקב המצב שהתרחש נשותיהם לא יקבלו את משכורתם ודאי שכעת החובה היא גדולה לאין ערוך".

"ואני אומר שלא כהרגלי, ודאי שמי שיתמוך בשעה זו בכוללים ינצל הוא ומשפחתו  מהמגיפה ולא ינזק בממונו ואדרבה יזכה לכפליים וכפל כפליים, ויהיה לו הצלחה  גדולה בכל מה שעוסק, אני לא אומר כמה לתת אבל הקב"ה נותן מתנות ובשעה זו  מי שנותן כביכול להקב"ה ומחזיק תורה ודאי שהקב"ה יתן לו מתנות וככל שנותן  לקב"ה יותר, הקב"ה יתן לו מתנות עוד ועוד".

"גם האברכים שלא יכולים להגיע לכולל הם ילמדו בחברותא בבתיהם או בטלפון ובכל  מקרה ממשיך מצוות החזקת התורה. צריך גם מצב רוח טוב, צריך לחייך, אפשר להגיד בדיחה, ואפשר גם לנגן ניגון מפעם  לפעם, וד' יהיה בעזרנו. אפריילאכע'ן און כשר פסח והצלחה ובריאות", סיים.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום