ראש הישיבה: אם סוגרים מקומות התורה זה החורבן הכי גדול

הגאון רבי צבי רוטנברג ראש ישיבת 'בית מאיר', התייחס בשיחה בישיבה לביטול תורה שנגרם בימים אלו; "לסגור את התורה? מי שאינו שקוע בתורה כמו שצריך, הוא בסכנה, והוא מסכן את האחרים! למשל, ממה שקורה כעת, אם במקום שנכנסים ומסתובב אחד שיש לו את המחלה, שיש לו את הוירוס הזה, הרי כולם בורחים, כולם מפחדים, אחד שהוא יושב בטל הוא יותר מסוכן מבחור שהסתובב פה עם הוירוס, הוא הסכנה הכי גדולה שיש! בלי ישיבה זה חורבן העולם"

חרדים 20.3.2020 | 14:30

הגאון רבי צבי רוטברג צילום: באדיבות המצלם

הגאון רבי צבי רוטברג, ראש ישיבת 'בית מאיר, נשא דברים ביום רביעי האחרון לתלמידי הישיבה בעקבות מגיפת הקורונה המשתוללת והעמיד דברים ברורים על החובה בשעה קשה זו. לדברי ראש הישיבה אסור מלבטל תורה אפילו רגע אחד כי מעולם לא פסקה ישיבה מכלל ישראל. הגר"צ רוטברג התייחס גם לסגולות שיבואו להינצל והגדיר זאת "בטלים ומבוטלים".  

'בחדרי חרדים' מביא את התמליל המלא מדבריו של ראש הישיבה המביאים לחיזוק בלימוד התורה. 

יש פה שני חלקים, בתחילה צריכים להגיד את האמת, אין ברירה לפעמים צריכים לומר את האמת, אולי זה מאד קשה לומר אותה, והיא אינה מקובלת כל כך, האמת שייכת לעולם האמת, לא לפה בכלל"..

הגזירה שיש עכשיו פה, אנחנו לא יודעים, אף אחד לא יודע, צריכים רוח הקודש, צריכים נבואה, היום אין נביאים, אין מי שיגיד באמת מה הקב"ה רוצה מאתנו, מי יכול להגיד, ומי יודע מה להגיד, אבל יש דבר אחד שהוא פשוט, העולם התרגל שאנחנו -"כוחנו בידינו"! אני לא מדבר רק על הגויים, הגויים ודאי חושבים כך, אנחנו פיתחנו את הטכנולוגיות שלנו, ואת החכמות שלנו, וחכמות העולם, והכל בידיים שלנו, ואנחנו יכולים לעשות הכל, אנחנו יכולים להחריב את העולם ברגע אחד, הכל זה "אנחנו", וגם אנו בתוכינו חושבים כך, קוראים לזה לזה כמו בלשון התורה 'כוחי ועוצם ידי', זו לא כוונת התורה אבל זה לשון שאפשר להשתמש עם זה גם אלינו, כוחי ועוצם ידי זה הכל!"

בא הקב"ה ובנשיבת רוח פה אחת כביכול, הוא אומר הכל לא שוה כלום הכל זה אני! - וידעתם כי אני השם!!! זה ברור שמה שהקב"ה עכשיו אומר זה "וידעתם כי אני ד'", אז תפקידנו הוא להתחיל להאמין בהקב"ה, זה נשמע מאד קל, מי מאתנו לא מאמין, אך כנראה שאנחנו לא מאמינים... אתן לכם ראיה שלא מאמינים, כולם מדברים, גם בעיתונים החרדים, "עובדים על זה" "מצאו איזה תרופה" "מצאו איזה חיסון", אנחנו בידינו! בידינו לעשות הכל! אורך קצת זמן, יהי' כמה ימים ואולי כמה שבועות, אבל אנחנו נסדר הכל, הכל יהיה מסודר... ואת ד' לא דרשו!!! זאת הנקודה! שוכחים מהקב"ה, וזה גם בתוכינו, ששוכחים מד', והקב"ה בא ואמר, וידעתם כי אני ד'!!!"

כתוב אצל טיטוס שיצא אחרי שהחריב את בית המקדש, ונסע בספינה, והקב"ה עשה סערה גדולה בים, אז אמר "אין כחו אלא בים" אעלה ליבשה וילחם בי, והקב"ה אמר לו רד ליבשה "בריה קלה יש לי בעולמי", יתוש קטן, נכנס לו באף ועשה לו יסורים שבע שנים עד שמת.

נורא ואיום! יתוש זה בריה קלה, אבל זה "בריה", יש לה רגליים, יש לה איברים, רק הקב"ה קורא לזה בריה קלה, הוירוס הזה, מה שקורים לזה היום, לא רק הוירוס הזה, אלא כל הוירוסים שיש בעולם, יש חלק גדול מהמדענים שאומרים שזה אפילו לא חי, זה דומם, אין לו איברים, זה לא שום דבר, אז למעשה אם נשים אותו פה על הסטנדר שום דבר לא יהיה , הוא דומם, רק כשהוא נכנס לתוך אבר חי של בן אדם, שם הוא מתרבה, לא שהוא חי, הוא לא חי, הוא נשאר הלאה דומם, אבל יש לו איזה התרבות שמה, זאת אומרת זה - אפי' לא בריה קלה!! אז הקב"ה לא שלח חיידק, הוא שלח את זה, זה אפי' לא בריה קלה, קלה שבקלות אינני יודע מה זה, וזה הופך את כל העולם, נו, איפה כל החכמה של העולם, וכל המדענים של העולם, והכל שום דבר! ידיהם כבולות!

מה כן, אנחנו יודעים יש הרי דבר אחד - תורה!!!!! אין דבר אחר בעולם!!!!! מי שחושב אחרת יכול כבר לקום ולצאת, רק תורה יכולה להגן! ורק תורה יכולה להציל! על זה כל העולם עומד! יש גם עבודה, וגמילות חסדים, ודאי, אבל תלמוד תורה כנגד כולם, תלמוד תורה כנגד כולם!!! אין שום היתר לבטל תורה, בשום אופן שבעולם, ובשום צד שבעולם!. 

ואפילו שנפסק להלכה שכשיש מצוה שהיא עוברת, "מצוה עוברת", זה דוחה ת"ת, במקרה שאי אפשר לעשות על ידי אחרים, אז זה לא הפשט שהמצוה היא יותר גדולה מתורה, שמצוה עוברת היא יותר גדולה מתורה ולכך היא יכולה לדחות ת"ת, זה לא הפשט כי אין מצוה שהיא יותר גדולה מתורה, אלא שכל היסוד של תורה זה גם לקיים את התורה, אם במצוה עוברת אני ממשיך ללמוד, אז זה פגיעה בגוף התורה, לא שהמצוה היא יותר גדולה מהתורה, אלא זה שאתה לא מקיים את המצוה עוברת זו פגיעה בתורה, אבל בודאי שתורה זה לפני הכל, ואחרי הכל, הכל זה תורה, בלי תורה אין שום קיום לעולם!!!.

הגר"צ רוטברג בהיכל ישיבת 'בית מאיר'

אם הקב"ה שולח כזאת גזירה, וחס ושלום הגזירה הזאת תפגע בתורה, אין לנו שום סיכוי, רחמנא ליצלן, אין לנו שום סיכוי, פגיעה בתורה, רחמנא ליצלן!! אם כן, זה ברור שאם מדברים אל כל אחד באופן פרטי, ודאי שהוא צריך להיות כל כולו בתורה בימים האלה, אם בימים אחרים הוא לא יכול להיות כל כולו בתורה, כגון זה ממש סכנת נפשות, סכנת נפשות ממש!!!. 

אני יודע, מחר יבואו עם סגולה כזאת ומחרתיים עם סגולה אחרת, כל הדברים האלה בטלים ומבוטלים!!!! הרי אנחנו כבר "מחונכים" כמה שנים שאין תורה, ואין מצוות, ואין שום דבר יש רק דבר אחד, שקוראים לו סגולה!!! אני מאד פוחד שפה מישהו גם יבא עם כמה סגולות, ואז בכלל יוכלו לסגור את הגמרא..... ח"ו, זה דבר אחד, בלי תורה אין מה לדבר בכלל.

מעולם לא פסקה ישיבה מאבותינו!!!!! כך אומרת הגמ' ביומא, מאברהם אבינו, שעוד לא הי' קבלת התורה, מעולם לא נפסקה ישיבה מאבותינו, אברהם זקן ויושב בישיבה יצחק, ויעקב, יש מושג שקוראים לזה "ישיבה", עכשיו אנחנו לא הולכים לדבר מה זה "ישיבה", אבל זה מקומות התורה בכלל ישראל, במצבים הכי קשים שהיו בכלל ישראל מימות עולם לא פסקה ישיבה! אם יש קיום לכלל ישראל, ואם היה קיום לכלל ישראל, ואם יהי' קיום לכלל ישראל, זה רק על ידי מקומות התורה!!! אם סוגרים את מקומות התורה זה החורבן הכי גדול!!! זה הוירוס שעוד לא היה כמותו מאז בריאת העולם!!!!. 

לסגור את התורה??? מי שאינו שקוע בתורה כמו שצריך, הוא בסכנה, והוא מסכן את האחרים! למשל, ממה שקורה כעת, אם במקום שנכנסים ומסתובב אחד שיש לו את המחלה, שיש לו את הוירוס הזה, הרי כולם בורחים, כולם מפחדים, אחד שהוא יושב בטל הוא יותר מסוכן מבחור שהסתובב פה עם הוירוס! הוא הסכנה הכי גדולה שיש!!! בלי ישיבה זה חורבן העולם, בחור שאינו לומד הוא עוזר לחורבן העולם, והוא המסוכן הגדול ביותר מכל המסוכנים שמסתובבים, הוא מסכן את כל הציבור כולו!!!

אינני יודע מה עוד הקדוש ברוך הוא רוצה... מה הוא עוד רוצה מאיתנו, אני באמת לא יודע... השמועות אומרות, שיסגרו בכח, עכשיו מישהו אמר לי שיש שמועה, שבחור שיתפסו אותו לומד ליד הסטנדר, אז יכול להיות שהוא יצטרך לשלם קנס מאוד גדול, בחלק הזה של הכפיה, כפיה נגד לימוד התורה בלבוש של "בריאות" איני יודע אם יוכלו לעמוד בזה, לכן אמרתי קודם - אני אומר את האמת.

ועכשיו נדבר על השקר, בחלק הזה אני באמת לא יודע, אני מקוה שלא יגיעו לזה, אבל הסיכוי המלא שכן יגיעו לזה, בגלל שהם חוגגים על הענין הזה של ביטול תורה, המחלה הזאת באה להם ממש על מגש של כסף, הם עובדים כ"כ הרבה שנים להרוס את התורה ולסגור את מקומות התורה, ופה כביכול מן השמים זימנו להם משהו שהם יכולים לעשות את זה בקלות, וגם יכולים לקנוס את מי שלומד תורה מבהיל על הרעיון!

אינני יודע באיזה אופן הם ינהלו את הגזירות, שאנחנו לא נוכל לעמוד בזה, אבל את התורה לא סוגרים!!! מעולם לא פסקה ישיבה מאבותינו!!! אחד שהוא לא מבין שהתורה יכולה להציל, אינו שייך למקום תורה! וזה מה שהקב"ה רוצה, מה הקב"ה דורש מעמך - וידעו כי אני השם!!! דעו כי אני ה' זה מה שהקב"ה רוצה להגיד!!!! כל העולם לא שוה אגורה אחת!! ואם לא מבינים שצריך להדבק בתורה כמו שצריך!!! אין מה לדבר, זה המצב הכי מסוכן!!!

מה שכן צריך לעשות, הוא תפילה, צריכים היום אחרי כל תפילה, צריכים להגיד איזה פרק תהילים, רבי עקיבא איגר במכתב שלו המפורסם, הוא כותב "איזה פרק שירצה", הוא כותב זה לר' אל'ה גוטמאכר, אז הוא כותב איזה פרק שכבוד תורתו יבחר, הוא הי' צדיק מפורסם, אז הוא באמת יכול לבחור פרק תהילים, אבל אני לא יודע איזה פרק תהילים, אבל עד כמה שאני זוכר רעק"א כותב שמה, שגם יגידו פרשת הקטורת.

אבל יש איזו נקודה שאף פעם לא שמעתי שמשתמשים עם זה, לא בתור סגולה ח"ו, המילה "סגולה" אצלי זה כמעט אפיקורסות, ואולי אפיקורסות בלי כמעט... אבל הוא אומר שיגידו 'א ל רחום שמך' - ו'עננו' וכו', מה שאומרים בסיום הסליחות, אם רעק"א אמר להגיד את זה מסתמא הוא ידע שזה פועל, וכנראה שיש זה בזה ענין גדול, אם רעק"א הזכיר את זה אז יש בזה כנראה ענין גדול, וצריכים לעשות את זה, זה ודאי שצריכים להתפלל, אנחנו בכלל שכחנו שיש ענין שקוראים לזה "תפלה", בגלל שאנחנו נמצאים בתוך הסגולות אז מה צריכים תפלות אם יש סגולות, מצוות ודאי שאין, כי גם כשיש מצוה זה סגולה...

אז אני מדגיש שמה שאמרנו עכשיו שרעק"א אומר להגיד את שני הדברים האלה, לא בגלל שזה סגולה שרעק"א אומר אלא רעק"א האיר שזה גדר "תפילה", רעק"א אומר שזו תפלה כנראה ראויה ומועילה, בגלל שגם שם היתה מחלה, אם כן יש מקום שכל אחד ישתמש עם התפילה הזאת של רעק"א, וד' יהיה בעזרינו!!!

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום