פרוש איים: אפתח את הישיבות; סמוטריץ': "מפיץ שקרים ובדותות"

ראש עיריית אלעד ישראל פרוש זועם על התנהלות משרד התחבורה וטוען כי "משרד התחבורה עשה עוצר - אם לא יהיה פיתרון עוד הבוקר, אני אפתח את הישיבות" • שר התחבורה סמוטריץ': "מראש העיר אחראי נדרש להיות חלק מהמאמץ הלאומי, ולא לעשות את ההיפך הגמור ולעסוק בפוליטיקה קטנה ובהפצת שקרים ובדותות"

חדשות בארץ 19.3.2020 | 13:12

פרוש וסמוטריץ | צילום: פלאש 90

ראש עיריית אלעד, ישראל פרוש, התראיין הבוקר (חמישי) ברדיו קול חי וטען כי משרד התחבורה עשה "עוצר תחבורה ציבורית" מאז אתמול (רביעי) בשעה 20:00.

לדברי פרוש, "יש לנו כאן 5,000 בחורי ישיבה שרוצים לנסוע לביתם והם תקועים בעיר ללא אפשרות לחזור לביתם. אם לא יהיה פיתרון עוד הבוקר, אני אפתח את הישיבות".

בתגובה לדברים אלו נמסר מלשכת שר התחבורה בצלאל סמוטריץ', כי "במקום לגלות אחריות לבריאותם של לתושבי עירו ולשתף פעולה עם המאמץ הלאומי למניעת התפשטות הקורונה - כפי שעושים כל יתר חבריו לשלטון המקומי, לרבות ראשי הערים החרדיות - מתנהל ראש עיריית אלעד מאתמול בפוליטיקה קטנה ואלימה של שקרים, הכפשות, ונאצות כנגד עובדי משרד התחבורה וחברות התחבורה הציבורית המסורים, שעושים לילות כימים כבר שבועות רבים בניהול המשבר הזה בצורה העניינית המקצועית ביותר".

בתגובה החריפה מטעם לשכת שר התחבורה נכתב כי בניגוד גמור לדברי ראש העיר פרוש, העיר "אלעד לא נצורה, והיא לא שונה מכל עיר אחרת. הושארו קווים לתל השומר, לבית החולים בלינסון בפתח תקווה, לתל אביב ועוד ועוד. אכן, בוטלו בה קווים רבים, כפי שבוטלו בכל הארץ, במסגרת מדיניות הממשלה לצמצם נסיעות ולהשאיר תחבורה ציבורית רק למטרות תעסוקה ושירותים חיוניים'.

עוד הוסבר כי מדיניות הממשלה בצמצום התחבורה הציבורית נועדה למנוע פיקוח נפש ממש, ואם פיקוח נפש דוחה את כל התורה כולה, על אחת כמה וכמה שהוא דוחה "שיקולים פוליטיים של ראש עיר חסר אחריות, שמאיים בפתיחת ישיבות בניגוד גמור להנחיות משרד הבריאות וכל גדולי הרבנים".

בכל הארץ ניתן לראות ירידה דרסטית של יותר מחמישים אחוז בשימוש בתחבורה הציבורית, כך על פי סמוטריץ, ירידה שמשקפת הבנה של הציבור את סכנת ההידבקות שבשימוש לא הכרחי בתחבורה הציבורית. "למרבה הצער רק באלעד נמשך ביקוש של מאה אחוז בתחבורה הציבורית, בצפיפות גדולה ומסוכנת, ובנסיעות שאינן למטרות שהוגדרו".

בלשכת השר סמוטריץ' המשיכו ותקפו את ישראל פרוש: "מראש העיר אחראי נדרש בעת הזו להיות חלק מהמאמץ הלאומי, להסביר לתושביו את הסכנות שביציאה מיותרת מהבית, בדגש על תחבורה הציבורית, לתווך להם את מדיניות הממשלה והוראות משרד הבריאות, ולא לעשות את ההיפך הגמור ולעסוק בפוליטיקה קטנה ובהפצת שקרים ובדותות".

בתגובה הוסיפו עוד כי בחורי הישיבות היו אמורים לחזור לבתיהם מיד לאחר הפורים ומשרד התחבורה פרסם את הכוונה לצמצם את התחבורה הציבורית כבר לפני יומיים - מספיק זמן מראש, שאם ראש העיר היה מנצל אותו באחריות כפי שמתבקש, כלל התלמידים היו כבר בבתיהם.

עם זאת, נמסר כי בתיאום עם משרד הבריאות ייבחן האם ישנו צורך אמיתי לפזר תלמידי ישיבות לאלעד לבתיהם, ובמידה וכן יארגן המשרד היסעים חד פעמיים למטרה זו, ולמטרה זו בלבד.

שר תחבורה חוזר על קריאתו לכלל אזרחי ישראל להימנע מנסיעה שאינה הכרחית בתחבורה הציבורית ולהישאר עד כמה שניתן בבית בהתאם להנחיות משרד הבריאות.

מעיריית אלעד נמסר בתגובה לדברים: "זה לא הזמן להשמצות שנעשות מצד אחד בלבד. רק לדייק בעובדות. הצו לסגירת הישיבות הגיע רק אתמול. ההודעה על ביטול הקווים האחרונים לירושלים ובני ברק ניתנה אמש ולא יומיים קודם".

עוד נמסר כי, "ראש העיר פועל כל העת יחד עם כל אנשי המקצוע בעירייה ומחוצה לה כדי לסייע במניעת הפצת הקורונה. בנושא האוטובוסים, העירייה בעצמה תסבסד את הנסיעות לאחר שמשרד התחבורה סירב עד הבוקר גם לפתרון נקודתי זה. אנחנו חוזרים ואומרים: בחנו שנית את ההחלטה על ביטול כל הקווים לבני ברק וירושלים".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום