גבאי בית הכנסת נעצר בחשד להפרת צו הקורונה

בעקבות החתונה של נכדי האדמו"רים בתולדות אברהם יצחק בבית שמש, נעצר לפני זמן קצר גבאי בית הכנסת החשוד כי הפיק את האירוע

חדשות בארץ 18.3.2020 | 17:26

חתונת אדמו"רים בבית שמש למרות הקורונה צילום: צילומסך

בשעה האחרונה (רביעי) עיכבו חוקרי המשטרה גבאי בית כנסת, בחשד כי הוא זה שארגון והפיק את חתונת נכדי האדמו"רים בתולדות אברהם יצחק בבית שמש.

מדובר בחתונה שנערכה בניגוד לצו בריאות העם למניעת הפצת נגיף הקורונה. בחתונה שאף הועברה בשידור חי, נראו מאות אנשים נמצאים יחד בבית הכנסת, דבר שמעמיד בסכנה את כל המשתתפים. כאמור, בשעה האחרונה עיכבו חוקרי משטרת ציון את אחד החשודים, המשמש כגבאי בית הכנסת בו נערכה החתונה והוא נחקר בשעה זו.

אמש (שלישי) נערכו בבית שמש שתי חתונות, אחת מהן לנכד האדמו"ר מטשארנאביל אשדוד, בן לבנו הרה"צ רבי שמואל מרדכי טווערסקי, עם בת האדמו"ר מטרבישאן, חתן האדמו"ר מפינסק קרלין.

מסתבר כי האזהרות הרבות של משרד הבריאות על סכנת הידבקות בנגיף הקורונה לא הספיקו, והחתונה בהשתתפות מאות נערכה, בניגוד להוראתם הברורה של גדולי ישראל שהבהירו כי "חמירא סכנתא מאיסורא".

"‏פרסמנו הערב במהדורה תיעוד מאירוע שמתרחש עכשיו בבית שמש", סיפר העיתונאי יאיר שרקי מחדשות 12 לעוקביו ברשת הטוויטר. "חתונה של משפחות אדמו"רים בהשתתפות כמאתיים בני אדם". שרקי הנמנה על הציבור הדתי, רוחש כבוד רב למגזר, עם זאת לדבריו; "עם כל המאמץ לא להכליל, זאת כבר לא רשלנות או חוסר מודעות - אלא זלזול ורמיסה של אמצעי הזהירות" כתב.

במודעה שפורסמה לקראת החתונה, הזהיר 'וועד השמחה' כי אנשים שאינם חשים בטוב שלא יופיעו בשמחת החתונה, אך נראה כי ידעו על נפיצות הנושא ועד כמה חילול השם זה עלול לגרום.

"יש להימנע באופן מוחלט מלספר לאחרים היכן שמחת החתונה, להימנע מלהוציא חומרים מצולמים בזמן השמחה", זאת ככל הנראה בידיעה שפרסום העניין יביא אולי לביטול החתונה בנוכחות רבה של אנשים - בניגוד להוראות הרבנים ומשרד הבריאות.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום