זו הסיבה שאתם מעדיפים להרדים את הכסף בבנק במקום להשקיע

מרבית החוסכים שמפקידים את כספי החיסכון שלהם בבנקים, מעדיפים לעשות זאת בתכניות חיסכון למרות הריבית הנמוכה, תקופות החיסכון הארוכות ותנאי היציאה הנוקשים. מדוע? בגלל הביטחון המדומה שיש להם בבנקים, או בגלל שהם פשוט לא מודעים לעובדה שיש עוד המון מוצרים פיננסיים סולידיים ובטוחים שמעניקים להם תנאים טובים יותר ותשואה גבוהה יותר

כלכלי 16.3.2020 | 11:04

שאטרסטוק

אחת החידות הקשות ביותר בשוק ההון, היא חידת אגרות החוב ותוכניות החיסכון של הבנקים. רוב החוסכים אינם משקיעים מנוסים. בוודאי לא אנשי עסקים מדופלמים. הם בסך הכל רוצים לשמור כמה שקלים לעת זקנה, חתונה, מחלה, שמחה, ירושה, המוקדם מביניהן.

סקרים רבים בתחומים שונים שנערכו במשך השנים והתייחסו בין היתר לשאלת החיסכון העלו את הנתון הבא: רוב הציבור כלל לא יודע כיצד פועל מנגנון החיסכון. לאן מנותב הכסף ומה עושים עמו. הרוב מניחים שהבנקים נוטלים את כספם, מלווים אותו לאחרים ומתחלקים עמם בריבית...

עוד עלה ממחקרים רבים שמרבית החוסכים שונאים סיכונים. זו הסיבה שהם מפקידים את כספי החיסכון בבנק. הבנק נתפס אמין, יציב ואפילו, יש מי שרואים בו גוף ממשלתי... או לפחות כזה ש"הממשלה לא תיתן לו ליפול". הם כנראה לא שמעו מעולם על בנק צפון אמריקה או על הבנק למסחר.

ומכאן לאחת החידות הקשות והתמוהות ביותר. השקעה בתכנית חיסכון בנקאית היא אחת האופציות הגרועות ביותר עבור מי שרוצה שהכסף שלו יניב עוד כסף, במיוחד בתקופה של ריבית אפסית. מאידך, ייתכן שהביטחון המדומה שהבנק מעניק לחוסכים שווה את המחיר. אבל, וזו השאלה הקשה: למה בתכנית חיסכון ולא באגרות חוב בנקאיות?!

אג"ח בנקאי סחירות יותר, אין קנס יציאה, הן נהנות מהתדמית היציבה שיש לבנקים, התשואה על־פי רוב יותר גבוהה ועדיין, רוב מוחלט של החוסכים מעדיפים לחסוך בתכנית חיסכון שלא לומר בפק"מ, שם הריבית הריאלית אפסית ואף שלילית. מדוע? לחוסכים פתרונים.

אז אם גם אתם חוסכים סולידיים שמעדיפים שקט נפשי ותשואה קבועה וידועה מראש, כדאי שתדעו שישנן עוד הרבה מאוד אופציות סולידיות נוספות שיכולות להניב לכם תשואה גבוהה יותר מהממוצע בתוכניות החיסכון של הבנקים. עבדתם קשה על הכסף שלכם, אין סיבה שהוא לא יעבוד קצת בשבילכם.

קחו למשל פוליסות פיננסיות שמציעות חברות ביטוח, קרנות שקליות ואג"חיות שמציעים בתי השקעה ומכשירים פיננסיים סולידיים שמעניקים תשואה קבועה בתקופת זמן מוגדרת וקצרה. כך למשל תכנית הלוואה וביטחון של קבוצת 'בסדנו' שמציעה תשואה יציבה וקבועה בהשקעה קטנה יחסית לתקופות זמן קצרות.

כך שגם חוסכים קלאסיים שלא מבינים בהזדמנויות השקעה ואין להם סכומי עתק להשקיע, יכולים ליהנות ממסלול השקעה סולידי, ללא התחייבות לשנים ארוכות, ללא קנסות ביציאה, בתשואה ידועה וקבועה מראש, ולתת לכסף שלהם לעבוד בשבילם ולא בשביל הבנק.

מעוניינים לשמוע פרטים נוספים? התקשרו
נשמח לתת את כל הפרטים בטלפון 072-371-3478

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום