פרסום ראשון: בבתי גדולי ישראל - קציני המשטרה מחתימים הרבנים

וְנִשְׁמַרְתֶּם מְאֹד לְנַפְשֹׁתֵיכֶם: עקב נגיף הקורונה שהולך ומתפשט, והעובדה כי חלק מהמגזר החרדי אינו מקבל לחלוטין את הוראות משרד הבריאות - בשעות אלה פועלים להחתמת שורה של רבנים חשובים במגזר - להקפיד על ההנחיות

חרדים 15.3.2020 | 12:17

קצינים ועסקנים אצל הרב זילברשטיין צילום: המצלם

וְנִשְׁמַרְתֶּם מְאֹד לְנַפְשֹׁתֵיכֶם: עקב נגיף הקורונה שהולך ומתפשט והעובדה כי חלק מהמגזר החרדי אינו מקבל לחלוטין את הוראות משרד הבריאות - בשעות אלה פועלים להחתמת שורה של רבנים חשובים במגזר - להקפיד על ההנחיות.

מהפרטים המתפרסמים לראשונה ב'בחדרי חרדים', עולה כי קציני משטרה ואנשי איחוד הצלה נצפו עולים לביתו של שר התורה הגר"ח קנייבסקי ברחוב רשב"ם בבני ברק, זאת כחלק מביקור בבתי רבים על מנת להחתימם. אתמול (מוצ"ש) נמסר מביתו של שר התורה הגר"ח קנייבסקי, כי בהוראתו יש לקיים את הלימודים כרגיל בתלמודי התורה ובישיבות הליטאיות - תוך כדי הקפדה על כללי הזהירות של משרד הבריאות.

מדובר בקבוצה של שבעה אנשים, העולים לבתי הרבנים, בהם ניצב משנה שלום (מומי) בוריה מפקד המשטרה במרחב דן, סגן ניצב הוד לוי ראש אגף המבצעים של המשטרה במרחב דן, סגן ניצב יאיר ויצנברג מפקד מחנת המשטרה בבני ברק, הרב נפתלי הלפרין רכז ההלכה הארצי ב'איחוד הצלה', הרב דניאל שטרן בנו של הגרש"א שטרן רב מערב בני ברק ורב ארגון 'הצלה' בעיר, רס"ר קובי פרטיג שבאופן בלתי רשמי נחשב כמתאם קשרי קהילה, מנדי מילר מזכיר אגף ההלכה באיחוד הצלה והרב חנניה צ'ולק יו"ר ארגון עזר מציון.

עד כה, ביקרה הקבוצה בבתי הרבנים הבאים: שר התורה הגר"ח קנייבסקי, הגאון רבי יצחק זילברשטיין, הגאון רבי שמעון בעדני, הגאון רבי שמואל אליעזר שטרן והגאון רבי יהודה סילמן. מדובר במסמך בו נכתב כי יש לשמור על הוראות הרופאים ולשמור על כללי ההגיינה, זאת על מנת להשתדל כמה שיותר שלא להפיץ את מחלקת הקורונה עוד ועוד.

"חיוב גדול להישמר ולהקפיד על ההוראות"

"ונשמרתם מאוד לנפשותיכם", כך נפתח המכתב, עליו חתמו עד כה הרב זילברשטיין, הרב סילמן, הרב שטרן והרב בעדני. "משרד הבריאות וחכמי הרפואה מזהירים מאוד את הציבור להישמר מהסכנה החמורה קורונה". הרבנים כותבים "באנו לבקש מאחינו היקרים, לשמור על הוראות הרופאים, ולא להיות יחד מאשר מורים הרופאים. ולשמור על ככלי ההגיינה".

עוד כותבים הרבנים כי "מי שצריך להיות בבידוד, חלילה לו להכנס לבית כנסת או למקום ציבורי. והשי"ת שומר ישראל ישמור שארית ישראל ונזכה לשמור יחד בבית מקדשינו". הרב בעדני הוסיף לפני שחתם: "חיוב גדול להישמר ולהקפיד על ההוראות".

בשלב זה לא ברור האם על המסמך יהיה כתוב גם שלא לקיים לימודים כלל בתלמודי התורה, הישיבות והכוללים. בשעות הקרובות לאחר חתימת הרבנים, המסמך יופץ בכלי התקשורת ויופיע גם מחר בעיתונים המגזריים.

הקצינים והעסקנים בבית הרב זילברשטיין

החל משעות הבוקר, שוטרים מגיעים לתלמודי תורה וישיבות על מנת לאכוף את הנחיות משרד הבריאות. לפני שעה קלה פורסם ב'בחדרי חרדים' מסמך עליו חתם מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב, צו בריאות בנוגע להתפרצות נגיף הקורונה, שכאמור מגביל את מוסדות החינוך.

על פי הצו, לא יתקיימו לימודים בכל המוסדות, ובכלל זה מוסדות הפטור. נכון לשלב זה, ההחלטה תהיה תקפה עד לתאריך כ"ד בניסן, והיא יכולה להשתנות אך ורק בסמכות המנהל הכללי של משרד החינוך.

נשיא מועצת חכמי התורה ראש הישיבה חכם שלום כהן, מורה לשואלים לגבי המשך קיום הלימודים בישיבות ותלמודי התורה כי חובה לשמוע להוראות משרד הבריאות. חכם שלום מורה בצורה ברורה כי גם אם הדבר כרוך בהפסקת הלימודים בתלמוד התורה או בישיבות כפי הצו של משרד הבריאות - על כולם להישמע להוראות מבלי להתחכם.

היום צפוי להיפגש נאמן ביתו של חכם שלום, הרב דוד בן שמעון, יחד עם מזכירי מועצות גדולי התורה של אגודת ישראל ודגל התורה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בנוגע למוסדות החרדים, שיעבדו על פי הנהלים וההוראות.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום