הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד הצורר

גם במשרד המשפטים חוגגים פורים: דוברות פרקליטות המדינה הפיצה הערב (פורים) כתב אישום בידורי הנחזה להיות אמיתי, נגד צורר היהודים

חרדים 9.3.2020 | 23:33

המן תלוי. אילוסטרציה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

פרקליטות המדינה הגישה כתב אישום נגד המן בֶּן הַמְּדָתָא הָאֲגָגִי (הידוע בכינויו: "המן הרשע"), המואשם בהסתה לגזענות, קשירת קשר וניסיון לביצוע השמדת עם.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי פרקליטות מחוז שושן באמצעות עו"ד מרדוך נזריאן פרוז, סגן בכיר א' בפרקליטות מחוז שושן, במועדים הרלוונטיים לכתב האישום כיהן הנאשם כבכיר שריו של אחשוורוש, מלך פרס שמולך מהודו ועד כוש. בשל מעמדו הרם של הנאשם, ציווה המלך אחשוורוש על כל תושבי הממלכה להשתחוות בפני הנאשם.

במועד שאינו ידוע במדויק למאשימה, עובר ליום י"ג באדר, סרב מרדכי היהודי להשתחוות לנאשם. בעקבות האמור, גמלה בליבו ההחלטה לפגוע במרדכי היהודי ובכל יהודי הממלכה, להשמידם ולבזוז את רכושם. לצורך ביצוע תכנית הפעולה, הטיל הנאשם פור לבחירת מועד ביצוע העבירה. הפור נפל על יום י"ג באדר.

במסגרת תכנית הפעולה קשר הנאשם קשר עם רעייתו זרש, לפגוע במרדכי היהודי, ולשם כך הכין עץ תליה בגובה 50 אמה. במסגרת הקשר ולשם קידום תכנית הפעולה, פנה הנאשם למלך אחשוורוש, בהיותו שיכור, וביקש את אישורו להשמדת העם היהודי בממלכת פרס, תוך ניצול מעמדו והשפעתו הרבה על המלך.

בעקבות זאת, מסר המלך אחשוורוש לנאשם את טבעתו, המשמשת כחותם המלכותי, על מנת שהנאשם יחתום בשמו על הצו המורה על השמדת יהודי הממלכה, מהודו ועד כוש.

עוד מגולל כתב האישום, ביום למחרת, חתם הנאשם על הצו הקורא לכל העמים להתכונן ליום י"ג באדר, להשמיד ולבזוז את כל היהודים. לאור האמור, ועל מנת למנוע את מימושו של הצו, פנתה רעייתו של המלך אחשוורוש, אסתר בת אביחיל (להלן: "אסתר המלכה"), אל בעלה בבקשה כי יחוס על יהודי הממלכה. בהזדמנות זו חשפה בפניו את מוצאה האמיתי- יהודייה.

מיד לאחר מכן נחשפה בפני המלך אחשוורוש תכניתו של הנאשם לתלות על עץ גבוה את מרדכי היהודי, אשר המלך חפץ ביקרו. גילוי זה העלה את חמתו של המלך אחשוורוש על הנאשם.

לאור אהבתו של המלך אחשוורוש כלפי אסתר המלכה וכעסו על הנאשם, הוא החליט לאפשר ליהודי הממלכה להתגונן מפני אויביהם, ובכך סיכל את תכנית הפעולה של הנאשם.

במעשים המתוארים לעיל, הסית הנאשם לרצח יהודי הממלכה על רקע גזעני, קשר קשר לבצע השמדת עם וניסה לגרום לרציחתם של יהודי ממלכת פרס.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום