בגלל בליטה במדרכה: העירייה תשלם עשרות אלפים

עיריית קריית ביאליק תשלם 45,000 שקל לבן 10 שמעד מבליטה במדרכה • כתוצאה מההיתקלות במכשול נשברה אחת משיניו של הילד

חדשות בארץ 25.2.2020 | 19:41

מדרכה ברחוב צילום: pixabay

בן 10 מקריית ביאליק שלפני כשנה חזר לביתו מקייטנה בבית הספר "קדימה" בעיר, נתקל במרצפת בולטת במדרכה, מעד ובין היתר שבר את אחת משיניו - יפוצה על ידי העירייה ב-45,000 שקל.

מכתב התביעה שהגישה בשם הורי הקטין עו"ד לידור פוגל-אורן נגד עיריית קרית ביאליק עולה כי זמן קצר לאחר האירוע, תיקנה העירייה את המדרכה המדוברת, אך לפני כן "לא פעלה לשם מניעת סיכונים בשטחה המוניציפלי". כאמור, בית המשפט פסק כי הנער יפוצה בעשרות אלפי שקלים.

עו"ד לידור פוגל-אורן מסרה בתגובה: "ישנה חשיבות רבה שנפגע שניזוק כתוצאה ממפגע בטיחותי יצלם מיד עם קרות התאונה את המפגע האמור". לדבריה, "במידה והגורם האחראי למפגע מתקן את המפגע לאחר התאונה, כפי שקרה במקרה זה, חשוב לא פחות לצלם את זירת התאונה לאחר התיקון שכן, תיקון מפגע שכזה מהווה הודאת בעל דין ברשלנותו. בנוסף, ישנה חשיבות רבה לתאר את נסיבות התאונה בדייקנות בפני צוות רפואי, בעיקר בעת הבדיקה הראשונית".

עוד הוסיפה עורכת הדין, כי לא פעם הנפגע/ת מגיעים נסערים וכאובים לרופא המטפל ובתמימותם לא מציינים כי נפלו כתוצאה ממהמורה במדרכה או כל מפגע אחר. "מסמך רפואי ראשוני שלא מצוין בו כי הנפגע/ת נפלו כתוצאה ממפגע כאמור עשוי להוות מכשול במהלך ניהול התביעה נגד הרשות המקומית או כל גורם אחר. משרדנו הגיש תביעה כנגד עיריית קרית ביאליק בהיותה הרשות המקומית האחראית על תקינות ושלמות המדרכות שבתחומה המוניציפלי".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום