שר התקשורת רוצה לבטל את ההפרדה בין מכירת ספק אינטרנט ותשתית

ל"גלובס" נודע כי שר התקשורת זימן ליום רביעי הקרוב ישיבה עם כל גורמי המקצוע ומתכוון להוציא שימוע ציבורי לקראת ביטול ההפרדה • אם הדבר אכן ייצא לפועל מדובר ברעידת אדמה בשוק התקשורת אולם חשוב להדגיש שהחלטה סופית בעניין תתקבל רק לאחר הבחירות

תקשורת 20.2.2020 | 17:46

הדס פרוש, פלאש 90

שר התקשורת דודי אמסלם מתקדם לקראת הכרזה על ביטול ההפרדה הנהוגה בישראל במכירת אינטרנט בין ספק (ISP) לתשתית.

ל"גלובס" נודע כי אמסלם הנחה את הדרג המקצועי לפרסם שימועים לקראת ביטול המתכונת הקיימת היום של מכירת אינטרנט באופן מפוצל, ומעבר למכירת אינטרנט כמוצר אחוד כפי שנהוג בכל העולם. יחד עם זאת נזכיר כי מדובר בשימוע, וקרוב לוודאי שמי שיצטרך לקבל את ההחלטה הסופית בנושא יהיה שר התקשורת הבא.

אמסלם בחן את הנושא בחודשים האחרונים, והגיע למסקנה כי ההפרדה הנוהגת בישראל היא מיותרת, ומסבה נזק לצרכנים ויש לבטלה כדי לייצר מבנה שוק חדש ומודרני כמו בכל העולם.

בתקופה הקרובה וייתכן שעוד לפני הבחירות צפוי הדרג המקצועי לצאת בשימוע ולבקש לשמוע את עמדות הציבור בעניין. החלטה סופית תתקבל בתקופתה של הממשלה הבאה, ככל שתקום כזו.

לדברי אמסלם הוא הורה למשרד לצאת לשימוע בנושא הבאנדל ההפוך כך שהצרכנים יוכלו לקבל גם תשתית וגם קישוריות לאינטרנט (ISP) מאותו מפעיל. המשמעות היא ביטול החובות החלות על בזק והוט למכור אינטרנט באופן מפוצל כך שכל השחקנים יוכלו למכור אינטרנט כמוצר אחוד.

ביום רביעי הקרוב זימן אמסלם דיון במשרדו של כל גורמי הרגולציה בישראל הרלוונטיים לשוק התקשורת כדי לקבל החלטות בסוגיית ההפרדות המבניות החלות על בזק והוט. אמסלם סירב לגלות מה הכיוון אך על פי המגמה צפויות החלטות משמעותיות בנושא, וזאת בהסתמך על עמדת כמעט כל גורמי המקצוע מלבד אגף הכלכלה במשרד התקשורת, שתומכים בביטול ההפרדות המבניות.

גלובס

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום