השר ההונגרי לרב הראשי: "הונגריה החברה הכי טובה של ישראל"

שר הדתות ההונגרי בפגישה עם הרב הראשי של איגוד הקהילות היהודיות בהונגריה: "הונגריה כמו ישראל נאבקת לשמירת הצביון הלאומי שלה וערכיה הדתיים" • השר סיפר בהרחבה על שיתוף הפעולה ההדוק בין הונגריה וישראל בשנים האחרונות • הסיפור המלא

מדיני 20.2.2020 | 08:04

שר הדתות ההונגרי עם הרב כובש צילום: נפתלי וינר

בימים האחרונים ביקשה הונגריה להצטרף לדיונים בבית הדין הבינלאומי בהאג, בכדי להתייצב לימין ישראל מול התביעות המוגשות - הונגריה סבורה כי לבית הדין אין סמכות לעסוק בנושא.

"הונגריה כמו ישראל נאבקת לשמירת הצביון הלאומי שלה וערכיה הדתיים, ולכן חשוב מאוד להונגריה לשמר את ערכי ואת מורשת יהדות הונגריה המעטירה", כך אמר שר הדתות ההונגרי מיקלוש שולטס בפגישה שערך בשבוע האחרון עם הרב הראשי של איגוד הקהילות היהודיות בהונגריה הרב שלמה כובש.

"זו הסיבה שהם תומכים בשיפוץ בתי כנסת ושימור בתי עלמין ברחבי הונגריה, חינוך יהודי לילדים יהודים, וכמובן החוזה שנחתם בתקופה האחרונה במסגרתו קיבלה הקהילה היהודית האורתודוקסית מעמד מיוחד והכרה רשמית מיוחדת ע"י המדינה, לראשונה מאז מלחמת העולם השנייה, וכן העברת מוזיאון השואה החדש בבודפשט לבעלות קהילת עמי"ך.

בהקשר הנ"ל הודה הרב כובש על ההתקדמות בהוצאה לפועל של החלטת ממשלת הונגריה להשקיע 1.5 מיליון יורו בשנה החל מ-2019 במאבק באנטישמיות בהונגריה וברחבי אירופה כולל תמיכה בפעילות במגוון זירות: במערכות המשפט והחינוך, במערכות ממשלתיות וציבוריות. בכלל זה, יוקם קו חם, שיהיה נגיש בכל רחבי אירופה, לדיווח על תקריות אנטישמיות.

השר סיפר בהרחבה על שיתוף פעולה ההדוק בין הונגריה וישראל בשנים האחרונות. כשרק בימים האחרונים ביקשה הונגריה להצטרף לבית הדין הבינלאומי בהאג בכדי לעמוד לימין ישראל בדיונים הנערכים בעניינה. כ"ידידת בית המשפט". הונגריה סבורה כי לבית הדין אין סמכות לעסוק בנושא - והן תפעל למנוע כליל את קיום הדיון.

"הונגריה היא החברה הכי טובה של ישראל באיחוד האירופי , לא אחת בשנים האחרונות הונגריה בלמה הצהרות עוינות שונות מטעם האיחוד, ורק בפעם האחרונה בקשר לתוכנית השלום של טראמפ".

הרב כובש עדכן את השר בהשלמת התוכניות להפעלת המוזיאון השואה החדש בבודפשט: "בתור נכד לניצולי שואה, דור שביעי בהונגריה, ד"ר להיסטוריה ורב של הקהילה האורתודוקסית אני גאה להוביל את הקמת המוזיאון החדש שינציח את זיכרונם של היהודים שנרצחו. כל תלמידי התיכון בהונגריה יחויבו לבקר במוזיאון. מדובר בהזדמנות היסטורית להעביר את הסיפור של הקהילה היהודית ההונגרית שנמחקה כמעט כולה בשואה לדור הצעיר של ההונגרים ובזה לשנות את יחסו של דור שלם כלפי זיכרון השואה".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום