בנט כפי שלא שמעתם: "מי שמצביע לג' או ש"ס רומס אותנו"

אנשי מפלגת 'ימינה' מבהירים מעל כל במה כי הם בשונה מ'הליכוד', לא יורים בתוך הנגמ"ש מתוך אחריות להצלחת גוש הימין, אלא שהקלטה שהגיעה לידינו מוכיחה אחרת. בנט נשמע תוקף את החרדים: "הם רומסים את הציונות הדתית, דואגים רק למגזר שלהם"

פוליטי 19.2.2020 | 21:16

נפתלי בנט צילום: שריה דיאמנט, פלאש 90

במשך דקות ארוכות עמד היום (רביעי) שר הביטחון ויושב ראש סיעת ימינה בישיבת 'קרני שומרון' ושטח את משנתו הביטחונית והפוליטית וניצל את ההזדמנות גם לתקוף את הסיעות החרדיות ש"ס ויהדות התורה שפוזלים ומנסים לגייס קולות מהציונות הדתית.

 

בהקלטה מדבריו שהגיעה לידי 'בחדרי חרדים', נשמע השר בנט מסביר בין דבריו שלימוד התורה "נועד לכל עם ישראל, כך גם השירות בצבא, גם בנושא הכלכלה והחינוך", כשהוא מציין כי במשך שנים ארוכות הציונות הדתית הייתה בחלק מהנושאים "ילדי כאפות" בכך שלא התעסקה בנושאים המדיניים והביטחוניים, שעד כניסתו למערכת הפוליטית, ציין בנט כי היה לציונית הדתית רק שר מדע שייצג את כל הציונות הדתית בממשלה.

"עד לא מזמן לא נתנו לנו להתעסק בפוליטיקה. בנושאים המדיניים והביטחוניים ואנחנו ביקשנו להשפיע בכל תחום", אמר בנט וניגח על הדרך; "אנחנו לא חרדים, כי החרדים מסתכלים רק פנימה ודואגים רק למגזר שזה לגיטימי, אבל זאת לא התפיסה שלנו, אנחנו דואגים לכל עם ישראל אנחנו לא מוכנים לשבת יותר בספסל האחורי באוטובוס אנחנו רוצים להתקדם ולהיות עם יד על ההגה והצלחנו ושמנו על ההגה המשפטי עם שרת המשפטים הטובה שהיית בתולדות ישראל, עם שר תחבורה תותח בצלאל סמוטריץ עם הרב פרץ ועם שר ביטחון עם כיפה על הראש", החמיא לעצמו.

בהתייחסו לנושאי דת ומדינה נשמע השר בנט בהקלטה שהגיעה ל'בחדרי חרדים', "יסוד הזהות היהודית זה התורה". לגבי היחס בנושאי דת ומדינה של סיעת ימינה אמר השר; "לדעתי 95 אחוז מכלל הנושאים אנחנו בהסכמה מלאה על ביטחון, ארץ ישראל והשיבה שופטינו כראשונה במשפט, וגם בזהות היהודית אנחנו בהסכמה מאוד בגודלה שצריך לחזק את כלל העם ומורשתו וגם שצריך לקדם רבנים ודיינים מינויים".

בשלב זה עבר יו"ר סיעת 'ימינה' להתייחס לנושא הדיינים וציין את המקרה המביש שהתרחש השבוע בנושא הארכת תפקידו של הרב אריה שטרן רבה של ירושלים: "הם לא כמו מה שעשו השבוע ש"ס שפשוט מבזים את הרב הראשי של ירושלים שכל חטאו שהוא ציוני, הרב שטרן, ורומסים את כבודה של הציונות הדתית ואכן זה הקו החרדי".

בהמשך דבריו התבטא בחריפות כנגד תנועת ש"ס ואמר כי "ש"ס רומסים אותנו" .

בנט תקף את אנשי הציונות הדתית שמצביעים ליהדות התורה וש"ס ואמר: "אכן אני שומע חברה שאולי הולכים לגימל (יהדות התורה א.ק.) או לש"ס הם רומסים את הציונות הדתית, כי על כל רב עיר אנחנו יורקים דם כי אנחנו בעד מדינת ישראל כראשית צמיחת גאולתו וזה מדהים אותי שמישהו מעלה על דעתו בקצה של הקצה אני בעד בנות שתלכנה לשירותי לאומי וצבא", כך בנט.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום