לפיד על החלל: "אלירז היה מתבייש ברפי פרץ"

ללא בושה. ח"כ יאיר לפיד עירב חלל צה"ל בויכוח פוליטי. במהלך ראיון לגלי צה"ל אמר הח"כ מראשי 'כחול לבן' כי הקדוש אלירז פרץ ז"ל היה מתבייש בשר החינוך שהיה מורו ורבו | השר פרץ לא נשאר חייב וקרא לרמטכ"לים לשעבר חבריו של לפיד - לגנות את דבריו

חדשות בארץ 19.2.2020 | 20:51

יאיר לפיד/הרב רפי פרץ צילום: הדס פרוש, פלאש 90

בראיון שהעניק הבוקר (רביעי) חבר הכנסת יאיר לפיד לתחנת הרדיו גלי צה"ל, הוא אמר כי רס"ן אלירז פרץ הי"ד, שנפל במבצע צוק איתן והיה תלמידו של שר החינוך רפי פרץ, היה מתבייש בו אילו היה רואה את התנהלותו כיום.

בתגובה לדברים כתב שר החינוך, הרב רפי פרץ, כי לפיד עבר את הגבול: "אלירז פרץ הי"ד היה יקר לי מאוד, תלמיד וחבר. אלירז נפל על הגנת המולדת. ‏כואב לי מאוד שמערכת הבחירות גרמה ליאיר לפיד לבזות את קודש הקודשים של ישראל-חללי צה"ל". 

שר החינוך הוסיף: "‏יאיר, אל תיגע ביקרים לנו מכל שאינם איתנו, גם ליריבות פוליטית יש גבול. מצופה שהרמטכ"לים לשעבר בסביבתך יגנו את דבריך".

כזכור, בי"א בניסן התש"ע, 26.3.2010, נפל אלירז בפעילות מבצעית ברצועת עזה. הוא יצא בראש חייליו, חוליית מחבלים הפתיעה בטווח קצר, וכדור שפגע ברימון אשר היה באפודו של אלירז התפוצץ. כתוצאה מכך, רס"ן אלירז פרץ וסמ"ר אילן סביאטובסקי נהרגו ועוד שני חיילים נפצעו.

אלירז הובא למנוחת עולמים בחלקה הצבאית בהר הרצל סמוך לקבר אחיו אוריאל ז"ל. הותיר אחריו אמא, שני אחים, ושתי אחיות, אישה וארבעה ילדים.

אמו, מרים פרץ שתבדלחט"א שיכלה גם את בנה אוריאל. 

ביום ז' בכסלו תשנ"ט (25.11.1998) נפל אוריאל בקרב בלבנון. הוא יצא בראש חייליו למארב באזור ואדי כרוש, סמוך לכפר מרכבה בדרום לבנון, ובדרך הופעלו נגד הכוח כמה מטעני חבלה. איתו נהרג סמ"ר ניצן בלדרן. מפקד הפלוגה סיפר בהספדו לאוריאל: "רציתי שתדע שהכוח תיפקד מצוין בהכנות, בתרגולות, בתחקיר ובאירוע. פעלתם נכון, פרסת את הכוח נכון ומנעת אירוע הרבה יותר חמור וכואב. רציתי שתדע שהמפקד נמדד בתפקוד הכוח בהיעדרו. גם אחרי מותך הכוח תיפקד מצוין... אם היית יכול להביט מהצד על הדברים, היה בך סיפוק על כל מה שבנית בחודשים שפיקדת על המחלקה".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום