הסקר בדק: כמה תומכים בעימות בין גנץ לנתניהו

עדיין אין הכרעה: לפי סקר שמתפרסם הערב - גוש השמאל-ערבים מוביל במנדט, אבל איש מהמתמודדים על ראשות הממשלה לא יוכל להרכיב חדשה למחרת ו' אדר תש"פ | הסקר גם בדק את ההתאמה לראשות הממשלה וגם, האם האזרחים תומכים בעימות בין גנץ לנתניהו

פוליטי 19.2.2020 | 20:49

בנימין נתניהו/בנימין גנץ צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

12 ימים לפתיחת הקלפיות בישראל ועדיין אין סקר מעודד אחד שיסיר מעלינו את עננת הבחירות הרביעיות.

על פי סקר שערך מכון מדגם בראשות מנו גבע והתפרסם הערב (רביעי) ב'ערוץ 12', אילו הבחירות לכנסת ה-23 היו מתקיימות היום, 'כחול לבן' בראשות בני גנץ הייתה מקבלת 35 מנדטים ושומרת על כוחה כמפלגה הגדולה בכנסת. הליכוד בראשות בנימין נתניהו מעט מתחתיה ומקבלת 33 מנדטים. הרשימה המשותפת (חד"ש, רע"ם, תע"ל, בל"ד) בראשות איימן עודה עם 13 מנדטים.

הגוש החרדי היה שומר על כוחו ומקבל 16 מנדטים, ש"ס בראשות אריה דרעי 8 לעומת 9 בבחירות האחרונות ויהדות התורה בראשות יעקב ליצמן עם 8 לעומת 7 בבחירות האחרונות. 

העבודה – גשר - מרצ בראשות עמיר פרץ, אורלי לוי אבקסיס וניצן הורוביץ מקבלת 9 מנדטים, לעומת 'ימינה' בראשות נפתלי בנט עם הרב רפי פרץ, איילת שקד ובצלאל סמוטריץ' שמקבלת 7 מנדטים.

'ישראל ביתנו' בראשותו של אביגדור ליברמן נחלשת ומקבלת 7 מנדטים בלבד לעומת 8 בכנסת ה-22.

'עוצמה יהודית' בראשות עוצמה יהודית לא עוברת את אחוז החסימה ומקבלת 1.6% בלבד מקולות הבוחרים.

על פי החלוקה לגושים: גוש הימין עם 56 מנדטים, גוש השמאל-ערבים עם 57 מנדטים, וליברמן שלא נספר באף אחד מן הגושים עם 7 מנדטים בלבד.

בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה, 42% מהמשיבים ענו כי ראש הממשלה נתניהו הוא המתאים ביותר, בעוד 34% אמרו כי בני גנץ הוא המתאים ביותר. 18% השיבו כי אף אחד מהם, ו-6% לא יודעים.

בשאלת קיום עימות טלוויזיוני בין נתניהו לגנץ לפני הבחירות, 60% מהמשיבים ענו כי הם בעד, 21% מהמשיבים ענו כי הם נגד, ו-19% ענו כי אינם יודעים.

הסקר נערך ע"י מכון מדגם בראשות מנו גבע בקרב מדגם מייצג של כלל האוכלוסייה בישראל בגילאי 18 ומעלה בקרב 503 נשאלים. טעות הדגימה המרבית בסקר 4%.4+. מועד איסוף הנתונים: 19 בפברואר 2020

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום