כך יוטסו לישראל נוסעי ספינת הקורונה

מחר בערב, אור ליום שישי 21 לפברואר ינחת מטוס מנהלים ועליו המטיילים הישראלים אשר שהו בבידוד על הספינה ביפן • חלקם כבר יצאו מהספינה, וחלקם יצאו מחר בבוקר • כל הפרטים על המבצע המיוחד 

חדשות בעולם 19.2.2020 | 20:01

אילוסטרציה צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

מחר בערב, אור ליום שישי 21 לפברואר ינחת מטוס מנהלים ועליו המטיילים הישראלים אשר שהו בבידוד על הספינה ביפן, ושרשויות הרפואה ביפן התירו את טיסתם לישראל כשבזמן עזיבתם את יפן לא הופיעו אצלם תסמיני קורונה.

לאור חשיבות בריאות הציבור בישראל ונקיטת משנה זהירות בטיפול בשבים מהמזרח, ובדגש על המטיילים ששהו על הספינה, הוחלט בעצה אחת עם גורמי הבריאות והתעופה שהמטוס המיוחד ינחת בנתב"ג, ויעצור ברחבה מרוחקת מטרמינל 1 ומטרמניל 3. בשל כך, המטוס יחנה באזור רחבת המטוסים של התעופה הכללית (אזור המטוסים הפרטים).

מספר מצומצם מאוד של עובדים מנמל התעופה בן גוריון יטפל במטוס. לאחר שהעובדים ימוגנו - על פי נהלי המיגון של משרד הבריאות ומד"א הם יוכלו לשהות ולטפל במטוס. תדלוק, הורדת כבודת הנוסעים, ריקון המיכלים (שפכים שיטופלו על פי נוהל מיוחד של חומרים מסוכנים) ורענון מזון ושתייה לצוות המטוס.

הנוסעים יועברו לאוטובוס של מד"א וילוו על ידי נציג משרד הבריאות ומד"א היישר לבית החולים שיבא בתל השומר, שם נערכים לקליטתם להמשך הבדיקות וההשגחה.

כבודת הנוסעים תועבר למשאית של משרד הבריאות להמשך טיפול ובדיקה, ולא תשאר בשדה התעופה בן גוריון.

מיד לאחר תדלוק המטוס המיוחד הוא ימריא חזרה למזרח ולא יישאר עם הצוות בישראל.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום