הורי ילדי החינוך המיוחד זועמים: השר דוחה אותנו

הורי ילדי החינוך המיוחד החרדי זועמים על שר החינוך רפי פרץ שלטענתם הבטיח לטפל במצוקת התקצוב שבו שרויים המוסדות, אך משרדו דוחה אותם פעם אחר פעם

חדשות בארץ 19.2.2020 | 17:27

הרב רפי פרץ צילום: גילי יערי, פלאש 90

נציגי הורי ילדי החינוך המיוחד במוכש"ר זועמים על התעלמות שר החינוך ממצוקתם, למרות שהשר התחייב לטפל בנושא הסבוך של התקצוב, אחרי שהגיע לביקור במוסדות טף לטף ונחשף למצוקת הגננות וההורים שילדיהם סובלים ממצוקה תקציבית ומאפליה בניגוד לחוק. בתום הפגישה, התחייב השר לכנס פגישה בנושא בלשכתו במהירות האפשרית, "בתוך שבועיים" עם המנכ"ל על מנת להביא לקידום הנושא. 

הפגישה שנקבעה לתחילת חודש פברואר, נדחתה ע"י לשכת השר בטענה שסגן השר מאיר פרוש היה בחו"ל לשמחת נישואי בנו והשר רוצה שגם הוא ישתתף בה, ועל כן המועד החדש נקבע למחר (יום ד 19/2). אלא שבתחילת השבוע הודיעה לשכת השר לנציגי ההורים כי הפגישה תדחה בחודש נוסף לאמצע חודש מארס. 

מרגלית לב טוב מנציגות ההורים אומרת, כי "האכזבה מהשר גדולה. בביקורו של השר במוסדות הבטיח לנו כי הוא לא כמו כולם וכי הוא ידאג לטפל בנושא במהירות וביעילות והתחייב לקיים פגישה מיידית. כרגע נראה שיש לו דברים חשובים יותר וכי ילדינו לא נמצאים בסדר העדיפויות שלו. אנחנו מבינים שהבחירות זה נושא חשוב מאוד אבל ילדינו לא מבינים מה זה בחירות".

לטענתה, "הם מבינים ששר החינוך בחר כרגע להתעלם מהם, במקום לשים אותם בראש סדר העדיפויות. כי בנשמות של ילדים מיוחדים לא משחקים".

יצוין, כי בדיוני ועדת הכספים בסוף שנת 2019 התחייב שאול מרידור - ראש אגף התקציבים באוצר - כי ידאג שעד סוף חודש פברואר יהיה פיתרון תקציבי ראשוני למצוקת ילדי הגנים בחינוך המיוחד, אך עד עתה דבר לא התקדם ונקבעה פגישה בנושא לחודש מארס. 

דוד שרפר, מנהל פורום המוכש"ר אומר, כי זה למעלה משנה שיש התעלמות של משרדי הממשלה מאפליית ילדי גני החינוך המיוחד. "מאז נכנס הרב רפי פרץ למשרד אנחנו מבקשים כי הוא ייקח את הנושא לידיו ויטפל בו. לצערי, עד עתה לא נראה כי הדבר קורה, למרות שמדובר באי עמידה של משרד החינוך בהוראות החוק וכל יום שעובר המשרד עובר על החוק ".

מלשכתו של שר החינוך נמסר ל'בחדרי חרדים', כי "הם מכירים את המקרה". לטענתם, "קורה שפגישות נדחות בלו"ז עמוס של שר ולא מדובר במשהו מכוון". עוד הוסיפו, כי "במשרד יקבעו תאריך חדש לפגישה עם ההורים".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום