גנץ תוקף; נתניהו: "הוא מפחד מעימות מולי"

לאחר הזמנתו המפתיעה של ראש הממשלה נתניהו את בני גנץ לעימות טלוויזיוני, כינס היום יו"ר כחול לבן מסיבת עיתונאים בה תקף את נתניהו "הנאשם בפלילים". נתניהו מיהר להגיב: "ישראל צריכה מנהיג חזק ולא פחדן"

פוליטי 19.2.2020 | 15:26

בנימין נתניהו / בני גנץ צילום: הדס פרוש/יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר הספין התקשורתי שביצע אמש נתניהו באולפן ערוץ 20 כשאמר במהלך הראיון כי הוא מזמין את יו"ר כחול לבן בני גנץ לעימות בכל אולפן טלוויזיה שיבחר, כינס היום בני גנץ מסיבת עיתונאים בה הבהיר פעם נוספת כי ראש הממשלה נתניהו הוא נאשם בפלילים.

"על רקע קביעת תאריך משפטו של ראש הממשלה באתי לדבר איתכם היום על נורמות חוקיות ומוסר ציבורי" פתח גנץ.

"נאשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים לא יכול לכהן כראש ממשלה. לא בהיבט המוסרי-ערכי ולא בהיבט התפקודי. זו אמת פשוטה וברורה" קובע גנץ.

"ב-17.3 ראש הממשלה יאבד את המנדט ויתחיל המשפט. ב-17.3 יעבור מכס ראש הממשלה וספסל הנאשמים. זו הסיבה שהוא מוכן לרסק את המערכות הממלכתיות של מדינת ישראל ובראשן מערכות אכיפת החוק. אין לו גבולות ואין לו אחריות למדינת ישראל".

"נתניהו דואג רק לנתניהו ולא לאזרחי ישראל, חזור גנץ על המסר הוותיק. "הוא תקף את המשטרה- ואת המפכ"ל שהוא מינה. הוא המשיך לפרקליטות. ובימים האחרונים אנחנו רואים מסע דה לגיטימיציה והשתלחויות ביועץ המשפטי לממשלה שלא נראה כדוגמתן במדינת ישראל. יועץ שהוא מינה ושעבד איתו באופן אישי כמזכיר הממשלה ושעושה את עבודתו כנאמנה,.

גנץ טוען כי "מלבד ההשתלחויות, הוא מינה שר משפטים שכל תפקידו לפגוע בעת הזו זה במערכת המשפט ובאמון בה. תנו לי לעשות לכם ספויילר: הבאים בתור- יהיו השופטים של בית המשפט המחוזי בירושלים".

"אני מבקש להדגיש- מדינת ישראל אינה מדינת מושחתת, רוב נבחרי הציבור שלנו מימין ומשמאל עושים את עבודתם נאמנה מתוך תחושת שליחות.
נתניהו לעומת זאת לא רוצה לעסוק בביטחון תושבי הדרום, לא להוריד את מחירי הדיור או לטפל במשבר הרפואה הציבורית".

"לכן" אומר יו"ר כחול לבן, "אני מודיע כאן שכל מי שירצה להיכנס לממשלתי, יחתום על מסמך קווי יסוד ובו התחייבות להתנגד לכל יוזמה שכזו".

אני קורא לכל ראשי המפלגות להתחייב כבר היום שלא יתנו יד לחוק שכזה. במדינת ישראל אף פוליטיקאי או איש ציבור לא יהיה מעל לחוק.
הממשלה והכנסת לעולם לא יהפכו מקלט לעבריינים".

ראש הממשלה נתניהו מיהר לשגר תגובה לדברי גנץ: "גנץ מפחד מעימות והוא יודע למה" אומר נתניהו. "ישראל צריכה מנהיג חזק ולא פחדן. ישראל זקוקה לממשלת ימין חזקה ולא לממשלה שנשענת על הרשימה המשותפת. אם גנץ מפחד לבוא לעימות מול ראש הממשלה איך הוא יעמוד באתגרים הגדולים של מדינת ישראל. אני חוזר וקורא לגנץ: בוא לעימות מולי".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום