האם המועמד שיגרום לנו להתגעגע לאובמה ינצח את טראמפ

הבחירות לנשיאות ארצות הברית: המועמד היהודי והמוביל לראשות המפלגה הדמוקרטית ברני סנדרס הציג אתמול במהלך כנס בחירות גישה ביקורתית מאוד כלפי ישראל ופרו-פלסטינית • הסיפור המלא

חדשות בעולם 19.2.2020 | 11:24

ברני סנדרס צילום: ויקיפדיה

ברני סנדרס, המתמודד לראשות המפלגה הדמוקרטית בארצות הברית, ומקווה לנצח ולהתמודד מול טראמפ לנשיאות בבחירות שהתקיימו בסוף השנה הנוכחית, דיבר אתמול בכנס מיוחד; וכמו כל דמוקרט שרוצה לקבל כותרות, הוא אמר דברים שצריכים להדיר שינה מכל אזרח ישראלי.

"להיות עבור העם הישראלי ולהיות למען השלום במזרח התיכון", אמר סנדרס, "זה לא אומר שאנחנו צריכים לתמוך בממשלות גזעניות ימניות שקיימות כיום בישראל. ותנו לי לספר לכם גם את זה, ואני מרגיש חזק מאד בזה, כמי שיהודי ויודע כמה האנשים שלנו סבלו במהלך השנים".

סנדרס הוסיף, "תראו את המתרחש בעזה ברגע זה: יש 70% אבטלה לנוער, אתם יודעים שאנשים אפילו לא יכולים לעזוב את האזור? מה שקרה במדיניות החוץ האמריקאית במזרח התיכון, שמפגישה בין הישראלים לפלסטינים תחת דגל הצדק - כולנו יכולים לעשות את זה, יש לנו את היכולת לעשות את זה. זה לא יכול פשוט להיות שאנחנו סתם פרו-ישראל ואנחנו מתעלמים מצרכיו של העם הפלסטיני".

עוד אמר המתמודד על ראשות המפלגה הדמוקרטית כי, "עלינו לשים לב לשני, וגם זה לא המצב בכל הקשור לאיראן וסעודיה. במשך שנים, אנחנו אוהבים את ערב הסעודית עם ברית נפלאה. הבעיה היחידה היא שהאנשים שמנהלים את המדינה הם ביריונים רצחניים. אני מאמין שנוכל להפגיש בין הסעודים לאיראנים, להגיד להם שנמאס לנו שמוציאים טריליוני דולרים על מלחמות אינסופיות. הם יצטרכו להסתדר ביחד. ויש לנו את המשאבים לעזור להביא לזה".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום