הבחירות לכנסת ה-23: היום ההצבעה לכנסת בנציגויות ישראל בחו"ל

בפעם השלישית: היום נפתחו הקלפיות ההצבעה לבחירות לכנסת ה-23 בנציגויות המדינה ברחבי העולם. יותר מ-5,200 בעלי זכות בחירה יצביעו ב-96 מוקדים ב-77 מדינות. עם סיום ההצבעה, יוחזרו הקלפיות לישראל ויועברו באופן מאובטח לכנסת

פוליטי 19.2.2020 | 09:41

הצבעה בבגואנג׳ו בסין. צילום: דוברות משרד החוץ

פחות משבועיים לפתיחת הקלפיות בישראל נפתחה הלילה (בין שלישי לרביעי) ההצבעה לבחירות לכנסת ה-23 בנציגויות המדינה ברחבי העולם. יותר מ-5,200 בעלי זכות בחירה יצביעו ב-96 מוקדים ב-77 מדינות. ההצבעה תחל הערב בשגרירות וולינגטון, בירת ניו זילנד, ולאחר מכן גם בקנברה שבאוסטרליה, ותסתיים בסן פרנסיסקו ובלוס אנג'לס ביום חמישי בשעה 06:00 (שעון ישראל).

זכאי ההצבעה בחו"ל הם עובדי המדינה המשרתים בחו"ל, נציגי קרן היסוד, נציגי ההסתדרות הציונית ונציגי הקרן הקיימת לישראל. ההכנות לביצוע הבחירות בנציגויות הדיפלומטיות והקונסוליות של ישראל בחו"ל נעשות בסיוע שליחי המדינה והמוסדות הלאומיים המשמשים כאחראי קלפיות בנציגויות וקיים שיתוף פעולה בין משרד החוץ וועדת הבחירות המרכזית על תפעול הבחירות בנציגויות, והובלת הקלפיות אל וחזרה לארץ.

בקונסוליה בניו יורק אמורים להצביע כ-800 בעלי זכות הצבעה, לכן במקום יוצבו שתי קלפיות. ניו יורק היא הנציגות בה מרוכז המספר הגדול של בעלי זכות ההצבעה. בנציגות ישראל בקיגאלי, בירת אוגנדה ובביאונדה, בירת קמרון, יהיו 4 בעלי זכות הצבעה בכל אחת מהן, והן הנציגויות בהן יהיה מספר הבוחרים הקטן ביותר. עם סיום ההצבעה בחו"ל, יוחזרו הקלפיות לישראל ויועברו באופן מאובטח לכנסת.

כחלק מהפקת הלקחים שהתבצעה לאחר מערכת הבחירות הקודמת, המרכז הלוגיסטי ואגף הצבעות מיוחדות בוועדת הבחירות המרכזית פיתחו תיבות קלפי בשני גדלים קטנים יותר, עבור הנציגויות בחו"ל. כמעט בכל הנציגויות בחו"ל ישתמשו בקלפי קטנה ובנציגות בלונדון ישתמשו בקלפי בגודל בינוני, שתהיה קטנה יותר מאשר הקלפי הגדולה, הזהה לזו שבה משתמשים בישראל, שבה ישתמשו רק בנציגות בניו יורק.

הקושי הגדול ביותר הוא כיצד להביא לארץ את הקלפיות מחמש הנציגויות הישראליות בסין, סינגפור, תאילנד והונג קונג. השגריר יצחק בחמן שמרכז את הטיפול בבחירות בנציגויות במשרד החוץ סיפר ל'ווינט', כי במקרה של סין, השליחים שיצביעו יחזרו לארץ עם הקלפיות וייכנסו לבידוד. במקומם יגיעו השליחים שהוחזרו לארץ קודם לכן והם יישארו בסין.

במקרה של תאילנד, הונג קונג וסינגפור, במקום להחזיר לארץ את הקלפיות – הן יישלחו לדלהי ומשם לארץ, וזאת כדי למנוע מצב שהבלדרים של הקלפיות יצטרכו להיכנס לבידוד.

"מספר המצביעים בסין מצומצם מהזכאים כי הרבה פונו ומי שנמצא יוכל להצביע. אם ישנם 160 זכאים בסין, רק בין 25 ל-40 שליחים יצביעו בפועל. יש מאמץ רב להחזיר את הקלפיות לארץ בעמל רב והרבה הנדסה שנדרשנו מעבר לרוטינה אבל נעמוד בזה", סיכם בחמן. "אם ניקלע למצב שהבידוד נכפה על אזרחי מדינות נוספות זה עלול ליצור קושי משמעותי להביא הקלפיות לארץ. בינתיים יש מספיק בחירה בין אלטרנטיבית ואני לא מעריך שנגיע למצב שיש קלפי כלשהי שלא תגיע לארץ בזמן".

חדשות JDN

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום