בלוני הנפץ ממשיכים להתפוצץ; הקלות לתושבי עזה

דברים שרואים מכאן לא רואים משם. שר הביטחון כמו קודמיו לא מצליח למגר את שיגורי הבלונים והרקטות ומתכוון להסיר מעל העזתיים את המגבלות שהוטלו עליהם 

חרבות ברזל 18.2.2020 | 20:29

ראש נפץ של RPG צילום: המצלם

המתיחות בדרום: לאור השקט היחסי בעוטף עזה בימים האחרונים וירידה משמעותית בשיגור בלוני הנפץ לישראל, הוחלט בתום התייעצות ביטחונית וככל שיוסיף להישמר השקט, ישראל תרחיב מחר (רביעי) בחזרה את מרחב הדיג ל-15 מיילים ימיים, בנוסף ל-2,000 היתרים לסוחרים תושבי רצועת עזה.

בפרדס באחד הקיבוצים במועצה האיזורית שדות נגב, אותר בשעות הצהרים בלון נושא ראש נפץ של RPG. חבלן משטרה היה במקום. שני פיצוצים נשמעו בשעות הערב מעל אופקים ונתיבות. מבדיקה של מערכת חדשות בטחון שדה, עולה כי מקור הפיצוצים כתוצאה מבלוני נפץ שהופרחו מצפון רצועת עזה.

יצויין, כי טרור הבלונים נמשך גם היום, אם כי הוא הולך ופוחת. 26 בלונים חשודים חדרו היום לישראל, שהופרחו מרצועת עזה, אתמול היו שבעה.

במוצאי שבת האחרונה, בשעה 20:10 הופעלה התרעה בקיבוץ כיסופים בעקבות זיהוי שיגור שתי רקטות מדיר אל-בלח במרכז רצועת עזה. הרקטות התפוצצו בשטחים פתוחים במועצה האזורית אשכול. בתגובה, במהלך הלילה שבין שבת לראשון, תקפו מסוקי קרב של צה"ל מספר יעדי טרור של ארגון הטרור חמאס במרכז רצועת עזה. בתקיפה הותקף מתחם צבאי של ארגון הטרור חמאס במרכז רצועת עזה. 

בעקבות הירי, הצעדים האזרחיים שתוכננו כלפי רצועת עזה - הרחבת מרחב הדיג, החזרת 500 היתרי מסחר והחזרת כניסת המלט - בוטלו, כך הודיע מתאם פעולות הממשלה בשטחים. היום, הוחלט על הרחבת מרחב הדיג ומתן 2,000 היתרים לסוחרים בעזה. 

בעוטף עזה שמצפים בכיליון עיניים לחיים שלווים, לא אוהבים את ההקלות וזועמים על שר הביטחון נפתלי בנט שהצהיר כי לא יהיה כקודמיו וכי דין בלון כדין רקטה, אולם הערב נראה כי גם הוא למד שדברים שרואים מכאן לא רואים משם.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום