מדוע העדיף טראמפ את חיסול בן לאדן ג'וניור

שנתיים אחרי חיסולו של חמזה בן לאדן, בנו של הארכי טרוריסט אוסמה בן לאדן, מתפרסם כי טראמפ אישר את החיסול לעומת טרוריסטים מבוקשים יותר ברשימה רק כי השם היה נשמע לו מוכר | חילוקי דעות באשר לסדרי העדיפויות בקבלת ההחלטות של טראמפ

חדשות בעולם 18.2.2020 | 07:47

חמזה בן לאדן צילום: צילום מסך

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ דחף את גורמי ה-CIA להתמקד בחיסול חמזה, בנו של אוסאמה בן לאדן, במקום הטרוריסטים שהיו ברשימת הסוכנות, מכיוון שהוא היה השם היחיד שהכיר מבין המבוקשים ביותר על ידי ארצות הברית, כך דווח בערוץ NBC.

גורמים רשמיים הציגו לטראמפ רשימה של הטרוריסטים המסוכנים ביותר, כמו מנהיג אל-קאעידה איימן אל-זוואהירי, מנהיג דאעש אבו בכר אל בגדאדי, וקאסים אל-רמי, מנהיג אל-קאעידה בחצי האי ערב. וגם של חמזה בן לאדן.

שני מקורות המכירים את ההתייעצויות של טראמפ אמרו שאחרי שהוצעו לו השמות הללו, אמר טראמפ: "לא שמעתי על אף אחד מהם. מה עם חמזה בן לאדן?" מקור שתואר על ידי "NBC News" כאחד מאנשי הפנטגון, "חמזה היה השם היחיד שטראמפ ידע".

ארצות הברית ביצעה תקיפה אווירית שהביאה למותו של חמזה בשנת 2018, ושר ההגנה מארק אספר אישר באוגוסט האחרון שהוא נהרג רשמית. בתגובה לפרסום. אנליסטים שעוקבים אחרי החלטותיו של טראמפ, טוענים שהם לרוב אינן מבוססות על הערכות מודיעיניות מפורטות.

מנגד ציטטה הרשת גורם בכיר בממשל האמריקני שביקש להישאר בעילום שם כי "העדיפות הגבוהה ביותר של הנשיא היא לשמור על ביטחונם של האמריקאים. ממשל טראמפ חיסל בהצלחה את הטרוריסטים המסוכנים ביותר בעולם כדי להגן על העם האמריקני, כולל חמזה בן לאדן, אל-בגדאדי, קאסים סולימאני ואל-רמי".

בכיר לשעבר בכיר ב-CIA אמר כי מי שפיקח על היחידה שזיהתה את הטרוריסטים המסוכנים ביותר וסיווג אותם כיעדים לוושינגטון בשנת 2018, אמר כי לטראמפ היה רצון לחסל את חמזה.

לעומת זאת, מומחים למלחמה בטרור מגנים על החלטתו של טראמפ להתמקד בחיסול חמזה בראש סדר העדיפויות, בנימוק שהוא הסית ללא הרף לפיגועים נגד האמריקנים, שכן הוא היה מועמד פוטנציאלי להנהגת אל-קאעידה בעתיד, כמו גם ההחלטה לחסל אותו הגיעה בהשתתפות "הפנטגון" וסוכנויות מודיעין שונות.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום