התבייש שלא זרקו עליו פעקלעך ובירך את אחותו

החתן שהתבייש שלא זרקו עליו סוכריות מעזרת הנשים, בירך את אחותו בזרע של קיימא. שנה אחרי - הברכה התקיימה במלואה • סיפור מפעים שסיפר המשפיע רבי מיילך בידרמן מעדות מכלי ראשון 

חרדים 17.2.2020 | 19:26

ר' מיילך בידרמן במירון צילום: דוד כהן, פלאש 90

סיפור מרגש על סגירת מעגל: המשפיע רבי מיילך סיפר בזיץ שקיים בישיבת 'ישועות משה' ויז'ניץ בברכפלד, כי ביום רביעי האחרון, י"ח שבט, ניגש אליו אברך ויז'ניצאי, ובפניו סיפור מחריד ומרגש: אחי, התחתן בדיוק לפני שנה, בחודש שבט תשע"ט - שבת העלייה לתורה ה'אופרוף' היה בדיוק בי"ח שבט שנה שעברה, בבית המדרש הגדול בקרית ויז'ניץ, באותה שבת היו 10 חתנים שהיו צריכים לעלות לתורה בבית המדרש הגדול.  

כמידי שבת, קודם השבת מודיעים לכל חתן איזה עלייה הוא עולה לתורה, כדי שבעזרת הנשים יוכלו להתכונן כראוי, כדי לזרוק את הפעקלעך על החתן.

האברך ממשיך ומספר: כשהתחילו לשיר לחתן שעלה לתורה, הנשים מהמשפחה שלנו לא היו מוכנות כדי לזרוק כבר את הפעקלעך, ואחי החתן כל כך התבייש ששרו לו, ולא עף על ראשו שום דבר בבית המדרש הגדול, עדי כדי כך, שאחי כיסה את פניו בתוך ה'בקעיטשע', שהקהל לא יראה שהיו לו ביזיונות.

לאחר התפילה, ניגשה אחותו שכבר כמה שנים לא זכתה בפרי בטן, (בגלל בעיות רפואה, והרופאים אמרו לה, שכנראה אין שום סיכוי לפרי בטן)  ואמרה לחתן - שהוא אח שלה, שימחול לכל הנשים שהיה בעזרת הנשים על הביזיונות, ובזכות זה שיברך אותה בפרי בטן.

ממשיך רבי אלימלך, "אתמול יום רביעי היה י"ח שבט תש"פ, ואחותו עורכת הערב וואך נאכט לרגל הולדת הבן למל טוב, לא תשעה חודשים ולא 11 חודשים, אלא בדיוק שנה מהאופרוף, שהחתן הבטיח לה ובירך את אחותו, ומחל לכל הנשים, התקיימה הברכה של החתן, בזכות הביזיונות באופרוף". 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום