לא נמאס לו: ראש העיר המודח רון קובי יעתור שוב לבג"ץ

ראש עיריית טבריה לשעבר מסרב להשלים עם הדחתו הסופית היום על ידי שופטי בג"ץ ומכריז כי לא הרים ידים | רון קובי מבקש מבג"ץ דיון חוזר בהרכב מורחב יותר "החיים עוד לפנינו, אולי יהיו בחירות חוזרות בטבריה", הוא מביע תקווה

חדשות בארץ 17.2.2020 | 20:24

רון קובי בבית משפט העליון צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שעות ספורות לאחר שבג"ץ החליט היום (שני) לדחות את העתירה שהגיש רון קובי, נגד הדחתו מראשות עיריית טבריה, הוא התראיין לחדשות 12 ואמר כי יגיש עתירה נוספת לבג"ץ.

כבר לפני חודש מינה שר הפנים אריה דרעי ועדה ממונה שמנהלת את העיר, המורכבת מפקידים בכירים מכמה משרדי ממשלה, ובראשם סמנכ"ל משרד הפנים מוני מעתוק. החל מהבוקר, ועדה קרואה היא שמנהלת את העיר.

רון קובי נשאל איפה טעה או שגה, אך הוא סירב להשיב וחזר על כך שזה יום שחור לטבריה וכו', שמאז שמונה העיר לראשונה יצאה מהגירעון ועוד דברים על זה הדרך.

"נבקש מבית המשפט דיון נוסף, בהרכב מורחב" אמר רון קובי, "החיים עוד לפנינו, אולי יהיו בחירות חוזרות בטבריה" אמר. 

בפסיקת בג"צ הבוקר, השופטים יצחק עמית, נועם סולברג ואלכס שטיין דחו את העתירה, וקבעו כי רון קובי לא עשה די לאישור תקציב העירייה במועד. בין היתר נאמר בפסיקה כי, "מהשימוע עולה כי חלק נכבד מהטענות העותר נמצאו מוצדקות, אך בהינתן מנת חלקו של העותר ואי אישור תקציב: בהינתן שיקול הדעת המוקנה למשיב 1 ולשלטון המרכזי". עוד נאמר כי, "בהינתן אמות המידה שהותוו בפסיקה להפעלת שיקול הדעת, גם בנסיבות של מועצה "לעומתית" איני סבור כי קמה עילה להתערבותנו".

השופט סולברג אמר, "העותר לא עשה כל אשר לאל-ידו כדי להביא לאישור התקציב במועדו. אין לכחד: היה טעם של ממש בהערכתו של העותר שהסיכויים לאישור התקציב לא היו מן המשופרים, וגם חברי המועצה אינם יכולים לרחוץ בנקיון כפיהם. ברם, נפלאות דרכי הפוליטיקה, גם יריבות עזה יכולה להצמיח אינטרס משותף, ואין זה כלל וכלל מן הנמנע, כפי שמלמדת המציאות, שמועצה לעומתית תשכיל להגיע, ולוּ גם ברגע האחרון, להסכמה שתאפשר את אישור התקציב. בהימנעותו מכינוס ישיבה, סתם העותר את הגולל על האפשרות לאישור התקציב".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום