בנם של הנצורים על ספינת הקורונה: "הסכנה על האונייה גדולה מדי"

קרוביהם של הישראלי שנצורים כבר שבועות על ספינת הקורונה העוגנת מול חופי יפן, שרויים בחרדה ובדאגה לבני משפחתם. בנם של זוג על הספינה ל'בחדרי': "הסכנה על האנייה היא גדולה מדי" | צפו

חדשות בעולם 17.2.2020 | 18:16

מתכוננים לקורונה צילום: Rahim Khatib/Flash90

משרד הבריאות הישראלי הודיע אתמול (ראשון), כי שלושה מתוך 15 הישראלים שנמצאים על "ספינת הקורונה" נדבקו בנגיף. עד כה נדבקו על הספינה 355 בני אדם, המספר הגבוה ביותר מחוץ לסין. כ-255 קנדים וכ-330 תושבי הונג קונג נמצאים על הספינה או הועברו לטיפול בבתי חולים ביפן. על הספינה ישנם גם 35 איטלקים, בהם 25 אנשי צוות, כולל הקברניט.

קובי בן שבת, שהוריו עדנה והנרי נצורים על הספינה אמר ל'בחדרי חרדים', כי "הסכנה על האנייה היא גדולה מדי. האמריקאים, הקנדים, האיטלקים, האוסטרלים וממשלת הונג קונג כבר הבינו את זה, ולפיכך הם הורידו את כולם, והעבירו אותם לארצם להמשך בידוד וטיפול. אנחנו מבקשים ממשלת ישראל לקיים את הבטחתה ולעשות את אותו הדבר. בסך הכל מדובר ב-15 ישראלים שצריכים לחזור לישראל. אנא, עזרו לנו להביא ואתם לארץ להמשך בידוד וטיפול".

 

מוקדם יותר פרסמנו כי משפחות דהן ועופרים שבני משפחותיהם נצורים בספינת הקורונה, מבקשים ממדינת ישראל "הוציאו את בני משפחתנו מהספינה והביאו אותם לישראל בהקדם". לדבריהם, "גם לנו כמשפחה חשוב שאף אזרח ישראלי לא ידבק בקורונה אך בספינה הסיכויים שלהם להדבק גבוהים וכל הזמן נדבקים נוסעים נוספים.

אנו מבקשים ממדינת ישראל, הבטיחו לקיים את דברי שר הבריאות שחולים יקבלו עדיפות לקבל טיפול רפואי בישראל והעלו את כל הישראלים לטיסה ישירה לבידוד בישראל".

הם הוסיפו כי "ארצות הברית הטיסה מאות מאזרחיה שהיו על הספינה בחזרה למדינתם כולל אלו הסובלים מהקורונה והם כולם מטופלים במדינתם בהתאם. קנדה, הונג קונג, איטליה ואוסטרליה בדרך לפעולה דומה. אנו מבקשים ממדינת ישראל שכך תפעל עם אזרחיה הנצורים העלולים להידבק מאחרים בכל רגע".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום