נתפס בריגול נגד החיזבאללה למען ישראל, והמדינה מתעלמת ממנו

בנימין פיליפ אומר שהוא עבד בשביל המוסד במשך 9 שנים וסייע להילחם בחיזבאללה • כעת הוא מתמודד עם גירוש ללבנון ואומר כי ישראל מתעלמת

חדשות בעולם 17.2.2020 | 16:56

ויקיפדיה

בנימין פיליפ החליט לסייע לישראל ולמוסד ולהילחם בחיזבאללה בשנת 2011, הוא אסף מודיעין על פעילות חיזבאללה וגייס אנשים נוספים בתוך הארגון, כולל חבר באחת היחידות המובחרות של ארגון הטרור. לטענתו, עבודתו הרסה את חייו ואת חיי בני משפחתו בלבנון. כך מדווח לראשונה האתר "טיימס אוף ישראל".

לדבריו, לאחר שהתגלה כסוכן מוסד ונכלא בכלא חיזבאללה למשך שנתיים, נמלט פיליפ מלבנון בשנת 2015, ובסופו של דבר הגיע למזרח אסיה, שם התגורר מספר שנים עד שנאלץ לברוח בסוף השנה שעברה מאחר ועמד בפני גירוש. כעת הוא מבקש מקלט באירופה, והוא אומר שישראל - המדינה לה הוא עזר במלחמה נגד ארגון הטרור מאז 2011 - מסרבת להכניס אותו או אפילו להגיב לשיחות הטלפון והודעות הדוא"ל שלו.

משרד ראש הממשלה, האחראי על המוסד, סירב להתייחס למקרה.

פיליפ אומר שהוא יצר קשר עם "טיימס אוף ישראל" מתוך תחושת ייאוש, בתקווה - כמאמץ אחרון שעל ידי פרסום סיפורו. הוא יוכל להפעיל לחץ על ישראל והמוסד לעזור לו, כפי שהוא אומר שהם הבטיחו לעשות.

בנימין פיליפ אינו שמו האמיתי. "טיימס אוף ישראל" לא פרסם את זהותו האמיתית או כל פרטים מזהים, למרות שפיליפ ביקש במפורש שכן יפורסם שמו מתוך אמונה שזה יעזור לו במאמץ שלו לבקש מקלט, ולמרות העובדה כי חיזבאללה והממשלה הלבנונית כבר יודעים מי הוא.

פיליפ ניסה ליצור קשר עם כל גורם ישראלי אפשרי, שלח הודעות בדוא"ל כמעט לכל כתובות הדוא"ל הציבוריות. למשרד ראש הממשלה, המוסד, הצבא, משרד החוץ וכמעט כל משרד ממשלתי אחר. בדצמבר האחרון הוא קיבל תגובה ממשרדו של נציב תלונות הציבור בישראל ואמר: "הבאנו את תלונתך לידיעת כוחות הביטחון."

"ברור שאני לא מתכוון לנסוע ללבנון. כבר ישבתי שנתיים בכלא. אני מכיר את ההשפלה הזו. אני לא יכול לדמיין מה היה קורה אם הייתי חוזר ללבנון", אמר בטלפון בסוף השנה שעברה.

בחדרי חרדים

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום