השיטה החדשה של חברות הסלולר, שפוגעת במשתמשים ה'כשרים'

בימים אלו הוחלט על צמצום דרמטי של מספר הדקות בחבילות ה'ללא הגבלה' של כמה חברות סלולריות, ובקרוב מאות אלפי הלקוחות החרדים ירגישו אותו בכיסם • כל הפרטים בפרסום ראשון

תקשורת 17.2.2020 | 15:17

נתי שוחט, פלאש 90

פרסום ראשון: חלק מהחברות הסלולריות יוצאות בימים אלו במלחמה, נגד השימוש המופרז לטעמן בניידים ה'כשרים'. הן החליטו להגביל את חבילות ה'ללא הגבלה' של הלקוחות החרדים.

מתברר, כי ההבדלים בין הציבור הכללי לבין זה החרדי - אלו משתמשים בנייד בעיקר באפליקציות ובגלישה באתרים, ואלו לדיבור בלבד - לא מוצאים חן בעיני החברות גולן טלקום ופלאפון.

חברות הסלולר מתמודדות בשנים האחרונות עם ניצול מקסימלי של חבילות ה'ללא הגבלה', במה שהם מכנים 'ניצול לרעה'. אם עד לפני מספר שנים חבילות אלו כללו אפשרות לניצול עד 10,000 דקות שיחה, בהמשך הן הוקטנו לכ-5000 דקות.

אך לאחרונה נכנס לתוקף צמצום מכביד נוסף: חברת 'גולן טלקום' החליטה על רפורמה חדשה, הכוללת עוד צמצום בסך הדקות שבחבילת ה'ללא הגבלה' בניידים הכשרים, כך שהיא תוגבל ל-2500 דקות בלבד, וחריגה מהן תביא לחיוב של 18 אגורות לדקה. מחיר לחבילה זו נקבע על 16.90 ש"ח.

פנינו לחברה, כדי לברר על חבילת סלולר כשר, ובשיחה אישרו נציגי שירות הלקוחות כי חבילה ללא הגבלה מוגבלת ל-2500 דקות בלבד, אך לדבריהם גם חברות אחרות יורידו בקרוב ל-2500 דקות. 

ואכן, בדיקה קצרה מגלה כי גם ב'פלאפון' משהו השתנה: אין יותר חבילה ללא הגבלה במסלולים הכשרים, וכפי שמסבירים בחברה ל'כיכר השבת': המסלול שהיה בעבר ללא הגבלה הוגבל ל-3000 דקות, וחריגה מסך הדקות תעלה 49 אגורות לדקה.

גורמים המעורים בענף מאשרים בשיחה עם 'כיכר השבת' כי סביר שחברות נוספות אכן מתכננות רפורמה דומה: "משרד התקשורת הבין שהחברות לא יכולות לעמוד בנטל של תשלום דמי קישוריות לקווי מידע כאלו ואחרים, וגם להעניק אפשרות של דיבור ללא הגבלה במחיר אפסי".

"ביטול דמי הקישוריות נדחה לעת עתה, ובינתיים כמה חברות החליט על ההגבלה החדשה - שהיא צעד סביר מאוד", מנמקים הגורמים הבכירים.

כיכר השבת

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום