הגנב שנתפס ב'גאולה' וברח פעמיים, נעצר בשלישית

סוף גנב לתפיסה. חמש שנים אחרי שפרץ שוהה בלתי חוקי לדירה בשכונת גאולה הירושלמית וגם הוגש נגדו כתב אישום, הוא הצליח להימלט פעמיים והתיק נגדו נסגר. בשבוע שעבר הוא נעצר בשלישית. הפעם הוגש כתב אישום מהיר מחדש וגם הלקח נלמד, כך שהוא לא ישוחרר בערבות

חדשות בארץ 16.2.2020 | 19:44

אילוסטרציה צילום: unsplash

חמש שנים חלפו מאז שוהה בלתי חוקי פרץ לדירה בשכונת גאולה בירושלים, גנב כלי כסף, יודאיקה וכסף. הגנב שלף גז מדמיע אך השוטרים הצליחו לעצור אותו. מאז, הוגש נגדו כתב אישום הכוללות טביעות אצבע שלו בתוך הדירה שנפרצה אך בית המשפט החליט לשחררו בתנאים מגבילים, אך מאז לא הגיע לדיונים בעניינו והתיק נגדו נסגר.

לפני כחודש הוא אותר ונעצר, ובמסגרת כך הוגש נגדו מחדש כתב האישום. בית המשפט החליט שוב לשחררו בתנאים מגבילים, הכוללים התחייבות להתייצב לדיונים והתחייבות של 2,000 ש"ח. אולם מאז הוא שוב לא התייצב לדיונים למרות צווי מעצר והבאה - והתיק נגדו שוב נסגר ונמחק. 

בשבוע שעבר נעצר החשוד פעם שלישית, כתב האישום הוגש שוב והמשטרה ביקשה היום להאריך את מעצרו עד תום ההליכים, ללא אפשרות להשתחרר. "אין עוד מקום לתת 'פרס' למשיב אשר קונה את שחרורו בכסף ולמעשה בדרך זו מבטיח כי לא ישלם על מעשיו החמורים". 

פרקליטו מהסנגוריה הציבורית טען כי "לא ניתן לומר שהיתה התחמקות מצידו של המשיב להליכי בית המשפט". השופט יהשוע צימרמן האריך את מעצרו של הפורץ עד ליום רביעי, אז יתקיים דיון בעניינו. 

ביום שישי לפני כחמש שנים, בשעה 4:00 לפנות בוקר, כאשר דיירים בדירה ברחוב מלאכי בשכונת גאולה בירושלים נמו את שנתם, הבחין אחד השכנים באדם שנכנס לדירה. האזרח הזעיק את המשטרה ואלו הגיעו תוך זמן קצר.

הגנב, בן 28 שוהה בלתי חוקי, הספיק לברוח מהדירה וכברשותו פמוטים, גביעים, מלחייה, חנוכייה, סכין וסכו"ם מכסף, וכן סכום של כ-2,000 ש"ח. שוטרי תחנת לב הבירה שהגיעו למקום ניסו לעצור את הגנב, והוא שלף לעברם מכיל גז מדמיע. אחד השוטרים השתלט על הגנב והוא נעצר. בחיפוש שערכו על גופו, מצאו פנס.

מאחר והרכוש הגנוב לא היה עליו, השוטרים ערכו חיפושים באיזור ומצאו בקרבת מקום שק ובו חלק מהרכוש שנגנב מהדירה. מחלקת התביעות של משטרת ישראל הגישו נגדו כתב אישום ובקשה לעצור אותו עד תום ההליכים. מבקשת המעצר שהגיעה ל'בחדרי חרדים' עולה כי בדירה נמצאו בני הבית.

"התפרצות לבית מגורים בשעה שבני הבית מצויים בתוכו, טומנת בחובה פוטנציאל לאלימות" נכתב בבקשה, "בעניננו, הצטייד המשיב אף בגז מדמיע, והיה יכול לעשות בו שימוש כלפי בעלי הבית" לו הם היו מתעוררים.

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום