ליצמן וגפני במתקפה חריפה על גנץ : "חסר עמוד שדרה; נגרר לתעמולה"

בעקבות הזיגזג הפוליטי שמציג גנץ בעמדותיו כשאמש התראיין למגוון כלי תקשורת חילוניים וטען כי כשיקים ממשלה יפנה קודם למפלגות החילוניות, זועמים ראשי יהדות התורה ויוצאים במתקפה חזיתית נגד יו"ר כחול לבן • "תעמולה אנטי חרדית המבוססת על סטריאוטיפים והסתה כנגד המסורת"

פוליטי 16.2.2020 | 15:10

גנץ צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בעקבות ההתנהלות הזגזגנית שמציג יושב ראש כחול לבן בני גני גנץ ושבאו לידי ביטוי בראיונות שהעניק אמש לערוצי התקשורת בהם הבהיר שוב כי יפעל להקמת ממשלה חילונית - ורק לאחר מכן ישקול לצרף את החרדים - ראשי יהדות התורה זועמים ויוצאים במתקפה חריפה.

בהודעה ששיגרו ראשי יהדות התורה השר יעקב ליצמן וחה״כ משה גפני נמסר, כי "בליץ הראיונות של בני גנץ אמש מוכיח כי בראשות כחול לבן עומד אדם ללא ניסיון פוליטי, חסר עמוד שדרה שנגרר לתעמולה אנטי חרדית המבוססת על סטריאוטיפים והסתה כנגד מסורת ישראל שאין לה כל בסיס וצדק".

ביהדות התורה הגיבו בלעג להתנהלות המזגזגת של יו"ר כחול לבן, וטענו כי דבריו באו "למרות שגנץ הודיע באחרונה שמצטער על הקמפיין האנטי חרדי בו נקט בבחירות הקודמות".

גם בסביבתו של ליצמן וגם בזו של גפני מציינים, כי "עובדה זו מוכיחה כי על יהדות התורה להמשיך לדבוק בהמשך החיבור לבלוק הימין בראשות נתניהו, ולא עם השמאל בראשות גנץ-לפיד, מרץ וליברמן".

כזכור, בראיון שהעניק במוצ"ש יו"ר כחול לבן בני גנץ ל-Ynet הוא נשאל על אפשרות כי ישב יחד עם החרדים בממשלה והתחמק שאמר כי, "אני מתחיל בשותפות שלי עם המפלגות החילוניות והיכולת לייצר פה ציונות ממלכתית נדרשת".

לדברי גנץ, "מי שלא מכיר במדינת ישראל כיהודית ודמוקרטית לא יכול להיות חלק מזה, מי שגזען וקיצוני כמו סמוטריץ' אינו יכול להיות חלק מהעניין הזה. כל השאר שמכירים בישראל יהודית ודמוקרטית, יקבלו את קווי היסוד".

בתוך כך, אמש דיווח עמית סגל כי במטרה לקחת קולות אנטי חרדים של ליברמן, גנץ התחייב לשותפות כי יו"ר יהדות התורה השר יעקב ליצמן לא יכהן בממשלתו בתפקיד כשר או כאחראי על הבריאות. כמו כן, הוא התחייב שחוק הגיוס יעבור ככתבו וכלשונו.

בנוסף, אמש התראיין שוב יושב ראש כחול לבן בני גנץ לערוצי התקשורת המרכזיים בישראל, ובהם חדשות 12, חדשות 13, כאן 11; וכן התראיין באתר החדשות וואלה וכאמור, ynet. אולם עד לרגע זה, גנץ לא התבטא באף כלי תקשורת חרדי.

מבדיקה שעשינו ב'בחדרי חרדים' עולה, כי פניות הערוצים החרדים למפלגת כחול לבן לראיונות נענו בשלילה פעם אחר פעם. כך גם לגבי גם תחנות הרדיו, העיתונות הכתובה וכן אתרי האינטרנט החרדים.

גם מאתר 'בחדרי חרדים' פנו למעלה מחמש פעמים לדוברו של יושב ראש כחול לבן בני גנץ ולדוברות המפלגה והציעו לקיים ראיון עם היושב הראש, אלא שהבקשה נענתה פעם אחר פעם בהתעלמות.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום