יו"ר המועצה הדתית: "אין איסור להציב דוכני תפילין בתל אביב"

יו״ר המועצה הדתית בתל אביב, אלדד מזרחי, טען הבוקר (ראשון) כי אין שום איסור מהעירייה על הצבת דוכני תפילין בעיר • לדבריו, "הטענות הללו כנגד עיריית תל אביב וראש העיר חולדאי אינם לעניין וחסרות כל בסיס עובדתי"

חדשות בארץ 16.2.2020 | 14:58

דוכן תפילין צילום: פלאש 90

יו״ר המועצה הדתית בתל אביב, אלדד מזרחי, טען הבוקר (ראשון) כי אין שום איסור מהעירייה על הצבת דוכני תפילין בעיר, וכי כל הדיווחים בנושא הם "פייק ניוז".

"עיריית ת"א מעולם לא אסרה הצבת דוכני הנחת תפילין במרחב הציבורי. להיפך, קיימים עשרות רבות של דוכנים ברחבי העיר וכולם ברשות ובאישור העירייה" טען מזרחי. "תעיד על כך תנועת חב"ד בעיר הפעילה כידוע בתחום זה. לא חל כל שינוי בהגבלה שניתנה בעבר על הצבת דוכנים בסמוך לבתי ספר והיא אינה קשורה דווקא לעניין דתי״.

לדבריו, "הטענות הללו כנגד עיריית תל אביב וראש העיר חולדאי אינם לעניין וחסרות כל בסיס עובדתי. העיסוק התקשורתי בנושא משרת רק גורמים אנטי דתיים שבחרו להפיץ ידיעה כוזבת שאין בה מלבד הרצון ללבות את אש המחלוקת״.

כזכור, בשבוע שעבר דווח כי עיריית תל אביב החליטה לאסור הצבת דוכנים להנחת תפילין בסמיכות לבתי ספר. במענה לשאילתה שהוגשה אמרו בעירייה כי "אין להציב את הדוכן במרחב הקטן מ-100 מ"ר מבית ספר, גן ילדים, מרכז קהילתי או מוסד מוכר אחר אשר משרת בעיקר קטינים". 

סגן ראש העיר ת"א לדיאנסקי אמר לחדשות 12: "לילדים וגם להורים ישנה הזכות ללכת לבית הספר מבלי לחשוש שגורם מסוים יפעיל עליהם לחץ או מניפולציה כזו או אחרת במרחב הציבורי".

בחדרי חרדים

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום