הבחורים נותרו מחוץ למערכה ויזמו מרתון שעות

לאחר שהנהלת ישיבת 'וולפסון' החליטה להדיר את הבחורים מהערב שנועד להוקיר את הישיבה ולסייע בהחזקתה – החליטו הבחורים לפתוח בקמפיין משלהם: גיוס שעות לימוד נוספות להצלחת התורמים | תוך שעות ספורות התחייבו הבחורים לעשרות אלפי שעות לימוד נוספות עד לראש השנה הקרוב

חרדים 16.2.2020 | 13:37

היכל ישיבת וולפסון בבית וגן צילום: באדיבות המצלם

בשנים האחרונות נערכים אינספור מגביות למען ישיבות ומוסדות בעולם התורה, אבל כזה דבר עוד לא ראינו: עשרות אלפי  שעות לימוד של אחת הישיבות הטובות בעולם התורה, יילמדו על ידי תלמידי הישיבה לטובת התורמים והמסייעים לישיבת 'נתיבות חכמה' (וולפסון) בשכונת בית וגן בירושלים.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הכל החל לאחר שידידי ובוגרי הישיבה החליטו לקיים כנס מיוחד והיסטורי למען הישיבה החשובה שהפכה תוך שנים ספורות לישיבה המובילה בעולם הישיבות הליטאי וגדלה בצורה מטאורית כשהיום היא מונה קרוב לאלף בחורים.

הכנס שיתקיים במוצאי שבת הקרוב בבנייני האומה בירושלים, נושא אופי ייחודי והוא שונה מכל המגביות שהכרתם עד היום ולראשונה, התלמידים אינם מעורבים במאמצים, וזאת מתוך הבנה של ראשי הישיבה עד כמה המשך שקידתם של בני הישיבה על התורה ללא הפסקה, חשובה וללא-תחליף.

עם זאת, תלמידי הישיבה החליטו לא להישאר לגמרי מחוץ לעניינים. ובסוף השבוע האחרון, ביוזמת תלמידים, הם החליטו להתארגן וללמוד עשרות אלפי שעות למען התורמים שיחי' ובני משפחותיהם. "הבחורים שמעו שלראשונה הישיבה לא מערבת את הבחורים בלקיחת יעדים כספיים, והם לא הסכימו לקבל את זה, הם חשבו איך אפשר לתרום בכל זאת למען הישיבה והחליטו לנקוט ביוזמת 'מחאה' בדרך מקורית" אומר ר', אחד מהורי התלמידים שיזמו את המהלך.

"קבוצה של בחורים שהתגבשו יחד והחליטו להקים 'בנק' של שעות לימוד, שבשלב הראשון כל תלמיד יפקיד בתוכו 100 שעות נוספות של לימוד עד ראש השנה כל אחד ומהבנק הזה יינתנו שעות לתורמים. בפועל זה הדביק את כל הישיבה. למעשה, זה לא מאוד קשה לבחורים, ומדובר בתוספת של 14 שעות לימוד בחודש. יש בישיבה 850 בחורים, וחישוב מהיר מראה שמגיעים כאן ל-83,300 שעות לימוד. השעות הללו ילמדו למען התורמים שמסייעים לישיבה. במוצאי-שבת האחרון, כבר נקבעו חברותות למילוי השעות, כשעיקר השעות יגיעו משישי-שבת, בין הזמנים, חגים והפסקות הצהריים".

היוזמה שהפתיעה גם את ראשי הישיבה, תוצג בערב המיוחד 'לפאר ולרומם' לבוגרי וידידי הישיבה, ואולי מעידה יותר מכל על הצורך להיות שותף בהחזקת מקום תורה שתלמידיו תורמים למערכה בצורה כל כך ייחודית.

החלטה שלא לערב את התלמידים במאמצים למען הבטחת עתידה הגשמי של הישיבה, התקבלה לאחר דיונים ממושכים. כלל גורמי המקצועי המליצו לשלב את התלמידים - כוח נמרץ, צעיר וחדור-משימה בעשייה, אולם בהנהלת הישיבה החליטו לאפשר להם להמשיך ולהתמיד בלימודם, כאשר הנהלת הישיבה לקחה על כתפיה את המשימה באופן מלא.

הישיבה הוקמה לפני 12 שנים ע"י ראשי הישיבה, הגאון רבי יהושע ישעיה נויבירט זצ"ל, הגאון רבי דניאל וולפסון והגאון רבי ברוך נויברט ובתוך שנים מעטות מיצבה את עצמה כאחת הישיבות החשובות ביותר בעולם התורה והפכה למעצמה של תורה, שאלפים מתדפקים על שעריה.

במקביל להתפתחות הרוחנית והתורנית חסרת-התקדים, העול הכלכלי על כתפי ראשי הישיבה הלך וגדל בעקבות הגידול המשמעותי בכמות התלמידים מה שחידד את הצורך לגייס תמיכה על מנת להבטיח את עתידה של הישיבה החשובה בשנים הבאות.

במעמד שיתקיים במוצ"ש הקרוב בבנייני האומה, ישתתפו ראשי הישיבה, הגאון רבי דניאל וולפסון והגאון רבי ברוך נויבירט, רבני הישיבה והרמי"ם. במהלך המעמד, ראשי הישיבה יציגו את האתגרים הכלכליים העומדים לפתחה של הישיבה, ויחשפו בפני המשתתפים את המצב הכלכלי לאשורו, כולל פירוט מלא של ההכנסות וההוצאות לאורך השנים, ותכנית כלכלית מסודרת לשנים הבאות, שתצא לדרך כבר בזמן הקרוב בסיעתא דשמיא.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום