המשטרה פשטה על רשת טרור חוצת מדינות

13 מוקדים, 6 מדינות: קבוצת אנשי ימין קיצוני נעצרו בחשד שתכננו פיגועים נגד פוליטיקאים, מבקשי מקלט ומוסלמים | המטרה הגדולה הייתה להסית למלחמת אזרחים

חדשות בעולם 16.2.2020 | 11:50

שוטרים גרמניים צילום: unsplash

המשטרה בגרמניה עצרה קבוצה של "מתכנני טרור", ימניים קיצונים, שזממו פיגועים נגד פוליטיקאים, מבקשי מקלט ומוסלמים. על פי החשד, הקבוצה תכננה להסית למלחמת אזרחים.

הפשיטה התרחשה ביום שישי האחרון על 13 מוקדים ברחבי שש מדינות, בחיפוש אחר עדויות בחשד לרשת טרור. כך דווח בכלי תקשורת בגרמניה.

שמונה בני אדם נוספים חשודים כי תמכו כספית בקבוצת הטרור, ברכישת נשק ובמתן סיוע להתקפות טרור עתידיות.

המעצרים נועדו לאסוף מספיק ראיות כדי להאשים את קבוצת הטרור שהוקמה לכאורה בספטמבר 2019. המשטרה מסרה כי היא מחפשת אחר אמצעי לחימה או ציוד אחר שניתן להשתמש בו בפיגוע.

תחנות הטלוויזיה הגרמניות ARD ו-SWR דיווחו כי החשודים החליפו מסרים שדנו ברעיונות לפיגועים ושיתפו תמונות של כלי נשק ביתיים.

קבוצות טרור מהימין הקיצוני משכו את תשומת ליבן של הרשויות לאחר רצח פוליטיקאי וולטר לובק ביוני האחרון, והתקפת טרור באוקטובר האחרון (יום כיפור) בבית כנסת בעיר האלה המזרחית. שני המקרים היו קשורים לימין הקיצוני.

בחודש דצמבר האחרון פורסמו 600 פוסטים ברשתות החברתיות שהגיעו מהימין הקיצוני, בפוסטים נכללו קריאות לביצוע טרור. המשטרה הפדרלית אמרה אז כי היא זיהתה 48 אנשים בימין הקיצוני שמסוגלים לבצע פיגוע.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום