לראשונה מאז 1993: משלחת יהודית בערב הסעודית

משלחת של חברי ועידת נשיאי הארגונים היהודיים הגדולים בארצות הברית, ביקרה בערב הסעודית. זו המשלחת הראשונה בארגון הגג של יהודי ארה"ב | זהו הביקור הרשמי הראשון בממלכה של ארגון יהודי אמריקני מאז 1993 | במוקד השיחות היתה ההתמודדות עם הטרור שחולל חוסר יציבות במזרח התיכון

חדשות בעולם 14.2.2020 | 09:40

סעודיה צילום: pixabay

משלחת של חברי ועידת נשיאי הארגונים היהודיים הגדולים בארצות הברית, ביקרה השבוע בערב הסעודית, והיא המשלחת הראשונה בארגון הגג של יהודי ארה"ב. זהו הביקור הרשמי הראשון בממלכה של ארגון יהודי אמריקני מאז 1993.

אתר JTA מדווח, כי הביקור התקיים בימים שני עד חמישי האחרונים, שכללו פגישות עם בכירים בסעודיה וכן עם מוחמד אל-עיסא, מזכ"ל הליגה העולמית המוסלמית שהוביל לאחרונה משלחת לאושוויץ לרגל יום השואה הבינלאומי. אל-עיסא ידוע כקרוב למוחמד בן סלמאן, נסיך הממלכה.

במוקד השיחות היתה ההתמודדות עם הטרור שחולל חוסר יציבות במזרח התיכון. סעודיה וישראל חולקות דאגה הדדית מפעילותה של איראן באזור וחוששות כי איראן מפתחת נשק גרעיני.

ועידת הנשיאים, הוא גוף שמאגד את הארגונים היהודיים הגדולים בארה"ב, הוא הוקם בשנות החמישים במטרה להציג קול יהודי מאוחד בנושאי מדיניות חוץ. בשנים האחרונות התעוררו מחלוקות בעקבות הבדלים בביקורת על מדיניות ההתיישבות של ישראל, וכמה קרוב צריך לעבוד עם ממשל טראמפ.

לא ידוע אילו ארגונים היו מיוצגים בריאד, אך ידוע כי ההנהגה המקצועית של הקבוצה - סגן נשיא המנהל, מלקולם הואנליין והמנכ"ל ויליאם דארוף - היו נוכחים, כמו גם יו"ר הארגון ארתור סטארק. מספר ארגונים בחרו שלא להשתתף, אך הבולטים שבהם. הם קבוצות של התנועה רפורמית שלא הגיעו לפגישה.

הפעם הקודמת שהקונגרס היהודי האמריקני שלח משלחת לסעודיה, היה בשנת 1993 עם תהליך השלום באוסלו.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום