נתונים מפתיעים: כמה מהחרדים מצביעים לש"ס ויהדוה"ת

כמה מצביעים למפלגות החרדיות? לש"ס לעומת יהדות התורה? בסקר שהתפרסם הערב ב'קול ברמה' מציג נתונים מפתיעים גם באשר לאופן ההצבעה - אשכנזים לא בהכרח מצביעים למפלגת האשכנזית וכן להיפך 

פוליטי 13.2.2020 | 23:36

אילוסטרציה צילום: אהרון קרון, פלאש 90

50.8% מהחרדים מצביעים ל'יהדות התורה', ומנגד 33% מצביעים לש"ס. בקרב המפלגות הלא חרדיות, הליכוד זוכה רק ל- 4.9%, עוצמה יהודית בראשות בן-גביר עם 4.2% וימינה עם 1.9%. כך עולה מסקר מנדטים חדש שערך מכון הסקרים 'דיירקט פולס' בקרב הציבור החרדי ופורסם הערב (חמישי) במהדורה המרכזית של רדיו 'קול ברמה' בהגשת משה גלסנר.

עוד עולה מהסקר כי בקרב הציבור החרדי יש כמנדט שלם (!) של מתלבטים בין המפלגות השונות, והם טרם החליטו למי יתנו את הקול שלהם בבחירות הקרובות.

מהסקר עולה שאין שינוי בתמיכה של המפלגות בקרב הציבור החרדי.

בנוסף, 56.58% מהציבור החרדי חושב שיש להצביע למפלגה על סמך הפעילות שלה, ולא על פי החלוקה הקיימת כיום של "ספרדים ואשכנזים", מנגד, 34.28% חושבים שכן יש להמשיך ולשמור על החלוקה הזאת. עוד 9.14% מהציבור טרם החליטו.

ואיזו מפלגה הציבור החרדי חושב שתדאג ותייצג בצורה הטובה ביותר את ה"חרדים העובדים"?

מהסקר עולה כי מפלגת ש"ס זוכה ל-39.6%, בעוד ש'יהדות התורה' זוכה ל-29.1%. אך מתברר גם ש-18.6% מהציבור החרדי חושב שאף אחת מהמפלגות לא תייצג ותדאג ל'חרדים העובדים". בקרב המפלגות הלא חרדיות, הליכוד (3.4%), וימינה עם (5%).

הסקר בוצע בתאריכים ה-11 וה-12 בפברואר בשעות הערב, באמצעות מערכת דיגיטלית בשילוב פאנל, בקרב 554 נדגמים מאוכלוסייה החרדית הבוגרת (18+) בישראל. טעות הדגימה הסטטיסטית 4.2%+- בהסתברות של 95%.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום