בכיר במשרד הבריאות: לא בטוח שנגיף הקורונה יגיע לישראל

בניגוד להערכה הקודמת של שר הבריאות לפיה הגעת הווירוס הקטלני לישראל היא רק עניין של זמן - גורם בכיר במשרד הבריאות מבהיר כי לאור הנתונים המצטברים, קיים סיכוי שהתפשטות הנגיף תיבלם עוד לפני הגעתו לארץ: "אפשר לאתגר את ההנחה הקודמת"

בריאות 13.2.2020 | 21:18

אילוסטרציה | pixabay

על אף שהיממה האחרונה הייתה הקטלנית ביותר בסין מאז התפרצות הקורונה והביאה איתה 250 קורבנות לצד 15 אלף נדבקים חדשים - ברוב מדינות העולם, כולל בישראל, לא נרשם עדיין אפילו חולה אחד. מתוך 60 אלף הנדבקים בנגיף, נכון להיום רק 537 נמצאים מחוץ לסין ומפוזרים על פני 27 מדינות בלבד. לאור הנתונים הללו, גורם בכיר במשרד הבריאות מעריך כי קיימת אפשרות שהנגיף הסיני כלל לא יגיע לישראל, כך פורסם הערב (חמישי) ב"מהדורה המרכזית".

"אני כבר לא כל כך בטוח שזה רק עניין של זמן עד שווירוס הקורונה יגיע גם לישראל", הסביר הבכיר במשרד הבריאות. "כבר אפשר לאתגר את ההנחה הזאת. כששפעת החזירים התפרצה בשנת 2009 במקסיקו, היא הגיעה לישראל תוך שבוע בלבד, ולעומת זאת כאן – כבר יותר מחודש עבר ועדיין אין אפילו חולה אחד בישראל".

הסיבות לכך שקצב התפשטות הנגיף ברחבי העולם הוא אכן נמוך יחסית יכולות להיות קשורות לכך שהקורונה מדבקת הרבה פחות ממה שהעריכו בהתחלה. סיבה אפשרית נוספת היא המאמאצים האדירים של הסינים לבלום את התפשטות המחלה.

בתוך כך, לאור הנזקים הכלכליים שנגרמים בעקבות התפרצות נגיף ברחבי העולם, בישראל נערכים למחסור אפשרי במוצרים כשרים לפסח בחג הקרוב. הייבואנים מתריעים כי שורה של מוצרים שהוזמנו כבר לפני שנה ממדינות אסיה ובראשן תאילנד בשווי של עשרות מיליוני שקלים - עשויים להתעכב ולא להגיע לארץ בזמן. מרבית המוצרים היו אמורים לצאת מתאילנד כבר בשבוע הבא אך מפעלים רבים במדינה הפסיקו לעבוד בעקבות התפרצות הקורונה, והייבואנים מנסים כעת להתארגן על חלופות - בינתיים ללא הצלחה.

mako

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום