גורמים בצה"ל: "סיפוח שטחים בלי תמיכה בינלאומית תביא להסלמה"

גורמים בצה"ל מזהירים היום כי סיפוח שטחים עלול להוביל להתלקחות באזור. בצה"ל מדיגישים כי יש הבדל בין סיפוח שייעשה בתמיכת הנשיא טראמפ לבין סיפוח שייעשה ללא תמיכתו. זאת על רקע השיח במערכת הפוליטית על אימוץ רק חלק מתוכנית טראמפ

חרבות ברזל 13.2.2020 | 20:53

נועם רבקין פנטון, פלאש 90

סיפוח שטחים? אחרי פרסום 'תוכנית השלום' של הנשיא טראמפ גורמים בצה"ל שצוטטו היום (חמישי) 'בכאן חדשות' מזהירים כי סיפוח שטחים עלול להוביל להתלקחות באזור, הגורמים מוספים כי השלכות של סיפוח תלויות בתוכן הסיפוח ובתהליך, אם ייעשה בגיבוי ארצות הברית ואירופה, מה יסופח, ובאיזו צורה ינוהל המהלך מול יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן.

בצה"ל מוסיפים כי יש הבדל משמעותי בין סיפוח שייעשה בתמיכת נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לבין סיפוח שייעשה ללא תמיכתו. זאת על רקע השיח במערכת הפוליטית על אימוץ החלק בתוכנית השלום של הנשיא האמריקני, העוסק בהחלת ריבונות של ישראל על בקעת הירדן ושטחים ביהודה ושומרון.

כזכור, בשבוע שעבר החליטו בצה"ל החליטו לתגבר כוחות ביהודה ושומרון, וגדוד 202 של הצנחנים שהיה באימון בצאלים יגיע לאזור ויסייע במשימות ההגנה בגזרות שבהן מתנהל המרדף אחרי המחבלים מירושלים ודולב. הגדוד יצטרף לכוחות דובדבן, מגלן וצוותי בית הספר ללוחמה בטרור שסורקים אחר החוליות. "בהתאם להערכת המצב שמתקיימת בצה"ל באופן רציף, הוחלט על תגבור של אוגדת יהודה ושומרון בכוחות לוחמים", נמסר מדובר צה"ל.

לפני כשבועיים בעקבות פרסום עסקת המאה של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, הודיע דובר צה"ל כי בהתאם להערכת המצב שמתקיימת בצה"ל באופן רציף, הוחלט על תגבור הכוח הלוחם באוגדת יהודה ושומרון ובאוגדת עזה. התגבור מגיע על רקע החשש להפרות סדר בגלל פרסום תוכנית השלום של הנשיא טראמפ.

התגבור כולל את גדוד הסיור של חטיבת גולני, לצד צוותים מיחידות אגוז ומגלן. צוותי התגבור צפויים להישאר ביו"ש לפחות עד סוף השבוע, למשימות אבטחה בצמתים מרכזיים ובטרמפיאדות וסיכול של אירועים.

חדשות JDN

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום