משרד הבריאות פועל לחילוץ הישראלים מהספינה

משרד הבריאות שלח את פרופ' איתמר גרוטו ליפן במטרה לבחון את הדרכים שיאפשרו לחלץ את הישראלים מהספינה • המטרה: לאמוד את מצבם הבריאותי של הישראלים על הספינה

חדשות בעולם 13.2.2020 | 11:11

פרופסור גרוטו צילום: מתוך הסרטון

משרד הבריאות שלח את המשנה למנכ"ל המשרד פרופ' איתמר גרוטו ליפן, זאת במטרה לבחון את הדרכים שיאפשרו לחלץ את הישראלים מהספינה.

כזכור, אתמול (רביעי) לאחר ישיבת הערכות היומית בנושא נגיף הקורונה, קיימו שר הבריאות יעקב ליצמן, ומנכל המשרד משה בר סימן טוב מספר שיחות וידאו עם הישראלים שנמצאים בספינה מול חופי יפן וששוהים בבידוד מחשש להידבקות אפשרית בנגיף הקורונה.

השר חיזק אותם, התעניין בשלומם והקשיב למצוקתם לאור הימצאותם בבידוד במשך הזמן הנדרש על פי הוראות ארגון הבריאות העולמי. השר ליצמן אף מסר להם את מספר הטלפון של עוזרו בלשכה כדי לתת מענה ככל שיידרש.

השר ליצמן אמר לישראלים כי העם בישראל דואג לשלומם ומחכה לחזרתם בשלום ובבריאות טובה בקרוב. נקווה ומתפללים שאכן לא יהיו מקרי הידבקות, אך במקרה שכן, אנו נערכים שיהיה אפשר לטפל בהם בארץ.

מנכ”ל המשרד הוסיף בשיחתו לישראלים על הספינה כי עליהם להישמע להוראות אנשי המקצוע ולהקפיד על הגיינה כדי למנוע הידבקות אפשרית.

בתוך כך, ועדת הבריאות בסין הודיעה כי ביממה האחרונה מתו מנגיף הקורונה 254 בני אדם. 15,152 אובחנו ביממה כחולים בווירוס שגבה עד כה את חייהם של 1,367 בני אדם. הלילה דווח במחוז חוביי על 242 מקרי מוות נוספים מהנגיף.

בהערכת מצב שקיימו במשרד החוץ התברר כי ישנם עדיין עשרות ישראלים בסין, ועם רובם יש קשר.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום