תביעה: ביקרה את הבן בבית החולים 'סורוקה' - ומתה מזיהום

שרונה אלחדד ביקרה מדי יום את בנה שאושפז במחלקת טיפול נמרץ ב'סורוקה'. בעבור שבועיים של ביקורים, אושפזה אף היא עם דלקת ריאות חמורה ונפטרה בתוך שלושה ימים

בריאות 13.2.2020 | 09:56

מרים אלסטר, פלאש 90

שרונה אלחדד, בת ה-58 , ביקרה מדי יום את בנה שאושפז במחלקת טיפול נמרץ בבית החולים סורוקה. בעבור שבועיים של ביקורים, אושפזה אף היא עם דלקת ריאות חמורה לאחר שנדבקה בחיידק אלים ונפטרה בתוך שלושה ימים, ביום שחרור הבן מבית החולים.

על פי הדיווח הבוקר (חמישי) ב'ישראל היום', יורשיה טוענים לרשלנות של בית החולים מאחר שלא תידרכו אותה על אמצעי הזהירות שהיא צריכה לנקוט בביקורים.

דלילה, האחות, אמרה: "זה הזוי, התייחסו אליה כאילו יש לה שפעת. היא הידרדרה בתוך כמה שעות. סמכנו על הרופאים שאמרו לנו: יומיים אנטיביוטיקה והיא בחוץ".

בני המשפחה הגישו לבית משפט השלום בראשון לציון תביעה באמצעות עורכי הדין יאיר נחמיאס וכרמי בוסתנאי, בה הם דורשים פיצויים בשל רשלנות רפואית.

עורכי הדין טענו: "במיוחד בנסיבות הקיימות של ביקור יומיומי - הרי שלמעלה מכל ספק סביר היא נדבקה בסורוקה". לדבריה, מדובר בזיהום חיידק אלים שהוגדר על¬ ידי ארגון הבריאות העולמי כראשון מבין 12 החיידקים המסוכנים ביותר.

עוד טענו עורכי הדין, כי "האם אושפזה בבית החולים בשל מצוקה נשימתית ומחלת חום ובבדיקות נמצא כי נדבקה בחיידק אלים ותוך זמן קצר חלה הידרדרות במצבה אך למרות זאת, הוחלט שלא להכניסה למחלקת טיפול נמרץ. רק אחרי הידרדרות נוספת הועברה לטיפול נמרץ פנימי".

לתביעה צורפה חוות דעת של מומחה למחלות ריאה ולרפואה פנימית שקבע כי: "אילו ננקטו אמצעי הזהירות המקובלים האם היתה נשארת בחיים".

כאמור, לדברי התובעים, בית החולים הוסיף חטא על פשע כאשר ניסה לומר שהאם נדבקה בקהילה ולא בבית החולים. המומחה ביקר את העובדה הזאת וציין:  "הואיל והמנוחה ביקרה בביה"ח משך תקופה ארוכה, נכון וסביר להתייחס לזיהום שלקתה בו כזיהום נרכש והצגה אחרת חוטאת לאמת ומהווה עיוות של המציאות".

ליאור, בנה, אמר:  "אמא באה לבקר אותי כשהייתי בתרדמת חודשים. כל היום היתה סביבי. נדבקה בזמן ששהתה לידי. היתה עבורנו הכל בחיים".

מביה"ח סורוקה נמסר: "משתתפים בצער המשפחה. כתב התביעה הגיע אלינו בימים אלה. נגיב כמקובל כחלק מההליך המשפטי".

כיכר השבת

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום