גפני: עוצמה צריכה לפרוש מהמירוץ; הימין הביא את אוסלו

מלחמה על כל קול: יו"ר ועדת הכספים חבר הכנסת משה גפני מנסה למקם את עצמו באופן בצד הימני של המפה הפוליטית ומבהיר בשיחה עם 'בחדרי חרדים' כי בעבר דגל בתורה היו עם הימין וכי לא נתנו יד לפינוי שטחים או להקמת מדינה פלסטינית • כל הפרטים על הכינוס • צפו

פוליטי 13.2.2020 | 09:08

גפני בכינוס דגל התורה צילום: באדיבות המצלם

אמש (רביעי), עם פתיחת כנס דגל התורה והשקת קמפיין הבחירות של המפלגה החרדית-אשכנזית, אמר חבר הכנסת משה גפני, "דגל התורה פונה לאשכנזים ולספרדים, מרכז ופריפריה. גם לציונות הדתית. אנחנו הדגל שלנו הוא התורה - מדינה יהודית וסטטוס קוו בשבת. שנוכל לומר לנכדים שלנו בכל מקום שיש מדינה יהודית עם שבת. אחרת, מה זה שונה מלונדון פריז וניו יורק?", אמר גפני בפתח דבריו.

במענה לשאלת כתב 'בחדרי חרדים', אמר יו"ר דגל התורה גפני כי, "אני אומר היום לציונות הדתית, אחד מהשתיים, אם אתם רוצים יהדות אנחנו הדגל שלכם. אנחנו נייצג אתכם. אנחנו נעשה את כל מה שנדרש על מנת שנגיע לעניין הזה. אנחנו יכולים לייצג אותם גם אידאולוגית, מבחינת מדינת ישראל כמדינה יהודית, וגם בנושאים התורניים שחשובים מאוד".

גפני התייחס גם להתמודדות של עוצמה יהודית והבהיר כי, "אם מישהו חושב שהוא יכול להצביע למפלגה שאין לה סיכוי לעבור את אחוז החסימה, אנחנו יותר טובים, כי אנחנו עוברים את אחוז החסימה. אנחנו נקבל לא פחות משמונה מנדטים".

לדבריו, "הציונות הדתית הם אנשים אחראים. לא מצביעים למפלגה שהסיכוי שלה לעבור את אחוז החסימה הוא לפחות ספק גדול. אנחנו גם מנסים לבקש שלא ירוצו מפלגות דתיות שאין להם סיכוי לעבור את אחוז החסימה".

לגבי הדרישה של הרב דוד חי הכהן לקבל התחייבות שלא יתמכו בהקמת מדינה פלסטינית, השיב חבר הכנסת גפני ל'בחדרי' כי, "אנחנו מפלגה שכאשר מגיע משהו מעשי, אנחנו שואלים את גדולי התורה ואנחנו לא שואלים דקה קודם. מניסיון העבר, אנחנו לא נתנו יד להקמת מדינת פלסטינית ולא נתמוך בהחזרת חלקים מארץ ישראל. גם באוסלו הצבענו נגד בהוראת הרבנים".

חבר הכנסת אורי מקלב אמר בכנס, "אנחנו לא יכולים לסמוך על גוש כזה או גוש אחר. אין לנו להסתמך אלא רק על עצמנו והיכולות להשפיע קודם בעצמנו". לדבריו, "הבחירות האלו מגיעות על רקע של השמצה והסתה נוראית שלא הייתה כמותה. אנשים ברחוב מהציבור הכללי מגיעים ושואלים אותנו מה קורה לליברמן שהפך לאנטישמי, איך אתם נותנים לדברים הנוראים האלה לקרות - זה צריך להכניס אותנו לעבודה מאומצת כדי להגדיל את הכוח שלנו".

חבר הכנסת יעקב אשר נאם אחרי מקלב והתייחס אף הוא להסתה מבית היוצר של ישראל ביתנו, "ליברמן מדבר היום נגד הכסף של הישיבות שצריך להעביר לבתי חולים, מעולם הוא לא דיבר ולא עסק בחקיקה בנושא כי זה לא עניין אותו. הנציגה היחידה במפלגה שלו שעסקה בזה הייתה אורלי לוי וגם אותה הוא זרק. פתאום הוא גילה שיש בתי חולים כדי לנגח אותנו. גם אם הוא לא יהיה חלק מהקואליציה זה משפיע ומסוכן. ולכן על כל אחד מוטלת האחריות לפעול בכל הכוח כדי שנהיה חזקים יותר בכנסת הבאה וככה יצטרכו אותנו ולא יפגעו בנו".

בנושא הציונות הדתית אמר אשר, "הנושא של התמיכה שאנחנו מקבלים מחלקים בציונות הדתית זה אולי נראה משהו חדש, אבל לא התחלנו לעשות כאן מערכת הסברה חדשה, אלא יש רבים בציבור הדתי לאומי שמרגישים את השבר הפוליטי הקיים. הם קרובים אלינו ומוצאים מעצמם את הבית אצלנו, בגלל הרבה נושאים שחשובים להם בהשקפה ואידישקייט ושמירה על ההלכה ועולם התורה. הם מצטרפים אלינו כי יש להם אחריות לא לבזבז קולות לפח".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום