עלייה דרמטית במספר ההרוגים מהקורונה; אלפים נדבקו

242 אזרחים סינים נהרגו רק ביממה האחרונה מנגיף הקורונה, קרוב ל-15.000 נדבקו בנגיף ב-24 שעות האחרונות • מספר ההרוגים עומד על 1.355 • עשרות נדבקו ב'אוניית הקורונה' ביפן

חדשות בעולם 13.2.2020 | 06:32

טוויטר

יממה דרמטית בסין: 242 אזרחים סינים נהרגו רק ביממה האחרונה מנגיף הקורונה, קרוב ל-15.000 נדבקו בנגיף ב-24 שעות האחרונות. מספר ההרוגים עומד על 1.355. מספר הנדבקים מהנגיף עומד על למעלה מ-60 אלף.

על פי הדיווח הרשמי של סין, ועדת הבריאות של מחוז חוביי הודיעה כי זוהו 14,840 מקרים חדשים של הידבקות בנגיף הקורונה. מדובר בעלייה הדרמטית ביותר מאז נודע על הנגיף. שלשום דווח על 1,638 מקרים חדשים בלבד.

בתוך כך, יפן דיווחה הלילה על 44 מקרים חדשים של הידבקות בקורונה באוניית התענוגות "דיאמונד פרינסס", בכך עלה מספר הנדבקים בספינה  ל-218. על האונייה נמצאים גם 15 ישראלים שטרם הורשו לרדת מהאונייה.

 הרב בנימין פישר מסביר: זה נגיף 'הקורונה'

כזכור, אמש דווח בכלי התקשורת הבריטיים על גילוי בן אדם שנדבק בנגיף הקורונה, זה המקרה תשיעי בבריטניה - והראשון בבירה - לונדון. משרד הבריאות הבריטי, יצא בדיווח רשמי על כך שאכן יש בן אדם שנדבק בנגיף הקורונה, כלי התקשורת, מדווחים כי בהחלט יש פאניקה ואירועים חשובים נדחו למועד לא ידוע.

משרד הבריאות הישראלי עדכן אמש כי עד כה נבדקו בישראל כ-140 מטופלים שעלה חשד שנדבקו בנגיף הקורונה. כל התשובות שהתקבלו שליליות, כלומר, נכון לרגע זה, לא אובחן בישראל חולה עם נגיף הקורונה.

יחד עם זאת הנחת העבודה במשרד היא שנגיף הקורונה יגיע לישראל והמערכת ממשיכה להיערך סביב תרחיש זה. לשם כך, משרד הבריאות הגדיל את קיבולת מספר הבדיקות במעבדה המרכזית בתל השומר, וכן יכשיר בימים קרובים 3 מעבדות נוספות לבדיקות ואימות נגיף הקורונה: בבתי החולים סורוקה, הדסה ובבית החולים רמב"ם.

למענה לשאלות הציבור ישנו מוקד קול הבריאות בטלפון 5400* משרד הבריאות מדגיש וחוזר לגבי תופעה של חדשות כוזבות ("פייק ניוז") שמופצות ברשתות החברתיות וגורמות להטעיה מכוונות. המשרד פנה למשטרת ישראל לבדיקת המקרים.

כיכר השבת

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום