התגובה המפתיעה של הסטודנטים לאיסור התפילין

כמחאה על החלטת עיריית ת"א לאסור דוכני תפילין, החליטו ב'אגודת הסטודנטים אונו' להציב בכניסה לקריה האקדמית דוכן קבוע להנחת תפילין לסטודנטים • "בעוד אנשים מנסים להדיר את העם היהודי ומצוותיו האגודה תחזק ותתן את הזכות והיכולת לכמה שיותר יהודים החפצים בכך להניח תפילין"

חדשות בארץ 11.2.2020 | 21:22

חייל מתפלל בעוטף עזה צילום: הדס פרוש, פלאש 90

עיריית תל אביב החליטה לאסור הצבת דוכנים להנחת תפילין בסמיכות לבתי ספר. במענה לשאילתה שהוגשה אמרו בעירייה כי "אין להציב את הדוכן במרחב הקטן מ-100 מ"ר מבית ספר, גן ילדים, מרכז קהילתי או מוסד מוכר אחר אשר משרת בעיקר קטינים". 

סגן ראש העיר ת"א לדיאנסקי אמר לחדשות 12: "לילדים וגם להורים ישנה הזכות ללכת לבית הספר מבלי לחשוש שגורם מסוים יפעיל עליהם לחץ או מניפולציה כזו או אחרת במרחב הציבורי".

בתגובה, החליטו באגודת הסטודנטים אונו להניח דוכן קבוע להנחת תפילין, שיעמוד בכניסה לקמפוס לרווחת הסטודנטים.

יו"ר האגודה, אלחנן פלהיימר, כתב כי "בעוד אנשים מנסים להדיר את העם היהודי ומצוותיו האגודה תחזק ותתן את הזכות והיכולת לכמה שיותר יהודים החפצים בכך להניח תפילין".

הוא הוסיף, כי  "אגודת הסטודנטים הנה אגודה פלורליסטית, המכבדת כל אדם ואדם לפי דתו ואמונתו, ומאפשרת לכלל הסטודנטים ערבים כיהודים, חרדים, דתיים וחילונים כולם יחד לחיות את חייהם ללא הגבלה כזו או אחרת".

כזכור, החלטת עיריית תל אביב עוררה זעם רב במערכת הפוליטית.

מטה הציונות הדתית למען יהדות התורה פנו לשר החינוך הרב רפי פרץ בדרישה שיפעל בנושא: "העיר תל אביב הופכת יותר ויותר לאקס טריטוריה במדינת ישראל" הם כותבים. "התחבורה הציבורית בשבת פועלת בחודשים האחרונים בעיר ללא הגבלה כששר התחבורה בצלאל סמוטריץ מסרב לחתום על תקנות שיעצרו את פעילות התחבורה הציבורית בשבת בעיר- ועכשיו עיריית ת"א החליטה להילחם שוב בקודשי היהדות ולאסור הצבת דוכני תפילה ותפילין בסמוך לבתי הספר.

בפנייתם הם אומרים כי, "הגיע הזמן שמפלגת "ימינה" תאבק למען הציבור הדתי ששלח אותה לכנסת. שר החינוך הרב רפי פרץ חייב להתערב באופן מידי על מנת שההחלטה המסוכנת הזו תבוטל ולומר לרון חולדאי- עד כאן. אנחנו חייבים להפסיק להתבייש ולפעול למען חינוך יהודי אמיתי למען ילדי ישראל. יש זמנים שבהם אסור להתפשר".

גם ראש רשימת עוצמה יהודית, עו"ד איתמר בן גביר, הגיב להחלטת עיריית תל אביב: "כיהודי חוזר בתשובה ההחלטה של עיריית תל אביב למנוע הצבת דוכני תפילין סמוך לבתי ספר בעיר, כואבת לי במיוחד. אין מה לפחד מהפצה של עוד יהדות ברחבי העיר וחולדאי לא צריך לחשוש מעוד יהודי שחזר בתשובה".

"זכינו להקים כאן מדינה יהודית אחרי אלפי שנות גלות" כותב בן גבי, "ארץ ישראל היא לא אירופה. לכן, אין שום בעיה שנערים יניחו בבוקר תפילין מרצונם החופשי ומר חולדאי לא צריך להיאבק בזה".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום