גנץ אומר "לא" רשמית; נתניהו לא מתרגש

אחרי דבריו של יו"ר הרשימה המשותפת הבוקר, גם גנץ מבהיר הערב חד משמעית כי הרשימה המשותפת לא תיקח חלק בממשלה שיקים. נתניהו לא מתרגש וטוען כי גנץ ממשיך להטעות את הציבור

פוליטי 11.2.2020 | 20:50

בני גנץ ובנימין נתניהו צילום: יונתן זינדל/הדס פרוש, פלאש 90

"הבהרתי זאת ואני חוזר על דבריי – איני מפחד לדבר עם אף גורם פוליטי לגיטימי, אבל הרשימה המשותפת לא תוכל להיות חלק מהממשלה שאקים", כך אומר הערב (שלישי) יו"ר כחול לבן בני גנץ בכנס בחירות בכפר הערבי בענה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב לדבריו ואמר כי "‫גנץ ממשיך להטעות את הציבור כי בלי התמיכה בכנסת של אחמד טיבי, איימן עודה והרשימה המשותפת גנץ לא יוכל להקים ממשלה".

"‫מצביעי כחול לבן עוברים לליכוד כי הם יודעים שרק הליכוד בהנהגתי יקים ממשלת ימין חזקה ובטוחה לישראל", כך נתניהו.

הבוקר (שלישי) התבטא איימן עודה בראיון לגל"צ והבהיר כי 'הרשימה המשותפת' לא תשב בממשלה עם ישראל ביתנו. לדבריו, "נצביע נגד ממשלת כחול לבן וליברמן". הוא הוסיף עוד כי, "אם לא נשמע אמירה חדה מאוד מצד גנץ נגד הטרנספר והסיפוח - אין מצב שנמליץ עליו".

האמירה של עודה מורידה את האפשרות הפוליטית להקמת ממשלת כחול לבן עם ישראל ביתנו בתמיכת הערבים, דבר שמובלט היטב בקמפיין הליכוד, שאף פרסמו קמפיין חוצות "בלי אחמד טיבי אין לגנץ ממשלה". קיים תרחיש כי מדובר בספין שתואם עם כחול לבן כדי לפגוע בקהל הימני שתומך בכחול לבן.

עם זאת חשוב לציין כי גנץ שלל רק את האפשרות שהרשימה הערבית תיקח חלק בממשלה ולא שלל כי תתמוך בממשלת מיעוט (פחות מ-61) מבחוץ.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום