נס ב'עוטף': בלון הנפץ נמצא בפתח גני הילדים

על רקע מאמצי הרגיעה המצריים, המתווכים בין ישראל לבין חמאס, נמשכים שיגורי בלוני הנפץ לישובי עוטף עזזה, כשהפעם הורים מצאו אחד כזה כשהביאו את ילדיהם לגן

חרבות ברזל 11.2.2020 | 13:01

ארכיון | צילום מסך מטוויטר

סמוך למתחם של גני ילדים, בקיבוץ סעד שבאזור עוטף עזה, אותר הבוקר (שלישי) בלון נפץ ששוגר מרצועת עזה.
 
הורים שהגיעו למקום בעת שהביאו את ילדם לגן, איתרו את הבלון החשוד בשביל שמוביל למתחם הגנים, בקיבוץ שבמועצה האזורית שדות נגב. חבלן משטרה שהוזעק לאירוע נטרל את מטען החבלה, ללא נפגעים.

אם לפעוט בן ארבע אמרה לכלי התקשורת: "לצערי, זה לא חדש לנו. מיד על הבוקר עדכנו אותנו מהגן שנפל מטען מבלון, אבל הדגישו שהגן פתוח כרגיל. הגננות מקיימות שיחה עם הילדים בעניין הזה, בעיקר כדי לחדד הנחיות ולוודא שכולם יודעים שלא נוגעים בבלונים שנמצאים ככה סתם בחוץ".

"הילדים כבר רגילים לזה, הם חיים את התופעה הזאת. המושג בלון מזמן איבד אצלם את הקונוטציה התמימה. המושג בלון בעוטף עזה משמעותו סכנה מיידית, זאת המציאות שלנו בשנים האחרונות", הוסיפה.

אירוע זה, שכמותו התרחשו פעמים רבות בימים האחרונים, מגיע על רקע הגעת בכירי המודיעין המצרי לרצועת עזה, במטרה לדון עם מנהיגי ארגון הטרור בעזה על ניסיונות הרגיעה, כמי שאחראים על תיווך ההסדרה בין ישראל לחמאס.

בעקבות זאת החלו בישובים בדרום להפיץ היום הודעות לבתי הספר ולתושבים, לפיהן יש להימנע משימוש בנפצים בחג פורים - כולל במסיבות הרשמיות: "המוקדים מוצפים בפניות של אזרחים מבוהלים שעושים הקשר בין בלוני הנפץ לנפצים". 

כזכור, בתחילת השבוע הצהיר ראש הממשלה בנימין נתניהו, כי "צה"ל ערוך ומוכן לפעולת מחץ נגד ארגוני הטרור בעזה".גם שר הביטחון נפתלי בנט קיים הערכת מצב באוגדת עזה, בהשתתפות בכירים בצה"ל, בסיומה הוא אמר: "בפעולה הבאה נגד חמאס, איש לא יהיה חסין".

חמאס מצידו, כך נראה, מזלזל באיומים הישראלים. בתגובה רשמית שפרסם להם, הזהיר מפני "מעשי שטות" ישראלים.

כיכר השבת

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום