אולמרט מתעקש: לא נאבק בתכנית טראמפ או בישראל

ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, מתעקש להיפגש בארה"ב עם יו"ר הרש"פ, אבו מאזן אך, טוען כי בניגוד לטענות הפלסטינים הוא לא מתכוון להיאבק בתכנית טראמפ

מדיני 11.2.2020 | 08:21

סוכנות הידיעות הפלסטינית

אולמרט לא עוצר באדום: למרות הביקורת הרבה שספג והעובדה שהוא חסר כל תמיכה ציבורית ומעמדו כאסיר משוחרר אינו מוסיף לחגיגה הודיע ראש הממשלה לשעבר כי ייפגש היום (שלישי) עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בארה"ב. כעת מנסה אולמרט להציג את הדברים כביכול הוא אינו נאבק בטראמפ ובממשלת ישראל.

אולמרט אמר בראיון ל'החדשות' כי לטעמו אבו מאזן ראוי בשל היותו המנהיג הפלסטיני היחיד שנלחם ומתנגד לטרור. "זו פגישה אחת מיני רבות שהיו לי עם יו"ר הרשות הפלסטינית", אמר אולמרט, "אני לא באתי לארה"ב לנהל מאבק נגד הנשיא טראמפ או נגד התוכנית שלו. הנשיא מאוד ידידותי לישראל ואני מעריך את זה מאוד. אני גם לא מתכוון לנהל מאבק נגד הממשלה הישראלית בארה"ב".

ראש הממשלה לשעבר טען כי הפגישה עם אבו מאזן היא רק "על הדרך" וכי הגיע לארה"ב מסיבות אחרות, "היות ואני נמצא כאן בארה"ב למטרות אחרות ואבו מאזן נמצא כאן גם כן, אני חושב שזו הזדמנות טובה להזכיר לציבור הישראלי שאם יש אפשרות להגיע להידברות כדי להגיע להסכם שלום אז הוא הפרטנר היחידי".

"מי שלא רוצה אותו יקבל את החמאס. אני מעריך אותו למרות האכזבות הרבות שהיו לי איתו בזמן שאני ניהלתי מולו את המשא ומתן", הוסיף. "אבל הוא המנהיג הפלסטיני היחידי שמתנגד לטרור והיחיד שנלחם בטרור ורק איתו צריך לדבר", אמר אולמרט לכתבת יונה לייבזון.

אולמרט טען כי הוא אינו מתכוון לכנס מסיבת עיתונאים אלא רק להיפגש עם אבו מאזן ואולי יאמר משהו לאחר מכן לעיתונאים.

 אולמרט בראיון ל'כיכר השבת' (צילום ועריכה: יוחנן בלייך. תמונה: חיים גולדברג)

"אני לא שותף לשום קמפיין של הרשות, אין לי קשר לביקור שלו בארצות הברית ואני לא משתתף באירוע. אני רק נפגש איתו ועצם הפגישה איתו מעורר תשומת לב", אמר אולמרט.

"אני אגיד להם את מה שאמרתי פה שלא באתי להיאבק בנשיא, לא בתכניתו ולא בממשלת ישראל אבל אני בהחלט רוצה לעודד את אבו מאזן לנהל משא ומתן על הבסיס של העמדה הבסיסית בתוכנית טראמפ והיא שתי מדינות לשני עמים", הדגיש אולמרט וסיים בעקיצה כנגד נתניהו, "מי שמתנגד לכך זה לא אבו מאזן, אני חושב שזה ראש ממשלת ישראל".

כזכור, לדברי מקורות פלסטיניים, הדברים שמתכנן אולמרט לומר צפויים לסייע לאבו מאזן לגייס תמיכה בין-לאומית רחבה לדחיית תוכניתו של נשיא ארצות הברית.

לטענתם, עדותו של אולמרט תהווה הוכחה לכך שלא הם הסרבנים שדוחים על כל ההסכמים שישראל הציעה כדי לסיים את הסכסוך הפלסטיני.

כיכר השבת

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום